Gewoon oud spul dat we nog niet willen weggooien!

Heb je huisdieren?

Bella's Best Friend Forever
1056 Posts
1 cavia ze is al bijna 5 jaar en se is so sweet ze bijt niet alleen er groeien drie tanden onder haar mond of op haar kin zeg maar weird

Team Llama
265 Posts

Tijger = mijn Sgatje ik heb hem al vanaf dat ik 6 ben. vecht nog steeds. voor andere katten is het een kreng maar voor mensen is die heel erg lief.
Boy = Mijn broertjes kat. Lief beest alleen erg bang
Snowy= Onze gezamelijke kat. hij spoort niet helemaal. doet rare dingen en zijn mauw is ook heel vaag. maar verder ist een sgat.

Nooboo
17 Posts
ik heb een hond, het is een vrouwtje en ze heet Zora, ze is nu bijna 5 jaar oud

hiervoor hadden we een hond die heette Tijger, die hebben we maar een half jaar gehad...tot we hem moesten laten inslapen. hij was vals dus vandaar

daarvoor hadden we een hond met de naam Samson, hij was 11 jaar oud geworden tot ie gewoon ziek was geworden en we hem moesten laten inslapen

we hebben ook een tijdje een kat gehad met de naam Pinkie die hebben we ongeveer 1 of 2 jaar gehad, ook hij was ziek geworden...wat best wel jammer was

ik houd best wel veel van katten en honden, later wil ik graag een Duitse Herder ofzo hebben, omdat ik dit mooie dieren vind :)

Servo's Slave
129 Posts
Een hond (Bugsy), mannetje en een kat (Poes), ook een mannetje. Bugsy is 25 aug. 5 jaar geworden en Poes wordt 14 feb. 2 jaar. We hebben Bugsy al vanaf zijn 8 weken/maanden, ik weet het niet meer. Poes is een zwerver, rond de tijd van Kerst vorig jaar was hij bij ons aangekomen van een reis en we konden zijn snuitje niet weerstaan. We wisten geen naam dus hebben we 'm Poes genoemt. Ik wil nu nog een kitten, en dan heb ik al een geweldige naam: SWIFFER! Ik houd eigenlijk meer van mannetjes-beesten omdat.. erhh, nouja :p
Ik post nog wel es een foto!
Image

SNW Webmiss
14293 Posts
Swiffer, coole naam lol :p Klinkt gezellig!

Nooboo
4 Posts

- 5 Hamsters. [Binnenkort 7]
- 2 Gerbils.
- 2 Katten.
- 1 Baardagaam.

Team Llama
265 Posts

Team Llama
337 Posts
Ik heb een hondje gehad genaamd Rakker. Helaas is hij in juni dit jaar overleden. We hebben 'm 14 jaar bij ons mogen hebben en ik mis 'm nog steeds ontzettend erg. :sigh: :depressed:

Hier is een foto van 'm:
Image

Met mijn lieve man heb ik nu 2 kittens, ze zijn bijna 3 maandjes nu en heten Smokey (de zwarte) & Ziggy (de grijze). Hier is een foto van hun:

Image

Het zijn echte boefjes, alles doen en niet willen luisteren. ;-) :p
Image
-->> Klik hier voor Patricia's SNW Blog /Nieuwe update 12-01-2012
--> Klik hier voor het dagboek van de familie Engelman /Nieuwe update 15-01-2012

SNW Webmiss
14293 Posts
Jammer van je hondje :( vind dat altijd erg pijnlijk als dieren overlijden. Heb zelf katjes gehad en het doet altijd weer pijn als ze overlijden. Voordat mensen denken dat ik een vage dierenbeul ben die katjes verslijt ofzo... dat is niet zo :p ik had raskatten en die leven sowieso gemiddeld korter dan een huis/tuin/keuken katje. Maar goed ik kan me dus in je verdriet inleven. Vooral met mijn laatste kat had ik het erg moeilijk. Hij leek zo lekker gesettled enzo in ons (toen nog relatief nieuwe) appartementje en dat heeft voor hem maar ongeveer een jaar + 4 mnd mogen duren. Voorlopig wil ik nog even geen dieren. Ik heb het gevoel dat ze hier te weinig ruimte hebben en ik heb er gewoon te weinig tijd voor (dan is dat ook maar sneu voor die diertjes hè). Ooit wel weer. :D

Mooie poesjes ook ^^ en leuke namen :p Ze doen me zo heel erg denken aan Kizmo & Pookie, katjes die mijn moeder heeft gehad. Ik had altijd mijn camera mee en nam volop foto's. En ze lagen er ook vaak zo bij haha. :D Leuk ^^

Team Llama
337 Posts
Aahh, wat voor raskatten heb je zoal gehad dan?
Maar een jaar is wel erg kort. Gemiddelde katten leven toch iets van 18 jaar of dergelijke? Ik weet niet zoveel van katten af hoor dus daarom vraag ik er even naar. Of had die kat al een bepaalde leeftijd?

Ik heb ook super veel foto's, ik zou ze graag ergens neerzetten maar ik weet niet zo goed waar ik het kan doen..
Image
--> Klik hier voor het dagboek van de familie Engelman /Nieuwe update 15-01-2012

SNW Webmiss
14293 Posts
Oh nee ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik zal het anders proberen uit te leggen. Toen ik nog thuis woonde in begin 2002 ergens, kreeg ik van mijn moeder een verwaarloosde pers, met stamboom enzo. Niet dat wij zo heel veel om die stamboom gaven, maar die hoorde er nou eenmaal bij. Wij wisten verder niks van het beestje, behalve dat het gedumpt was bij een boer ergens. En bij die boer heeft mijn moeder de kat toen gekocht. We dachten dat we een poes hadden. Maar de boer had de "verkeerde" meegegeven. Daar kwamen we na een paar dagen flink wassen achter (beestje moest HEEL nodig gewassen worden, in de klit en onder de vlooien). Wat bleek nou, dit was een mannetje, niet een vrouwtje zoals op de stamboom toch echt duidelijk stond vermeld. Dus mijn moeder boos, die man opgebeld. Na drie dagen toch al wel gehecht aan zo'n beestje en je wilt m niet terug in zo'n situatie stoppen dus we besloten de andere dan ook maar te gaan halen. Van de andere, die we dus al hadden, was niets bekend. Ze leken wel erg op elkaar dus we gingen er vanuit dat ze wel echt bij elkaar hoorden. Later bij de dierenarts hoorden we dat het vrouwtje gesteriliseerd was. Dus geen kittens... Dachten we. Enkele maanden later liepen er twee vrolijke kittens rond op mijn slaapkamer. Gezellige, drukke maar knusse boel. Ik kon ze niet verkopen, was er te erg aan gehecht. En alles ging goed, tot de jongste 8 maanden oud was. Was 's nachts heel raar aan het doen (maar had totaal geen ervaring en ik dacht gewoon dat ze krols was, want ze kroop een beetje over de grond, vond het erg vroeg met 8 maanden maar goed, wist ik veel). Toen ik wakker werd lag mijn katje er heel raar bij en toen ontstond er wel paniek. Beestje in alle haast 25km verderop naar de dierenarts gebracht. Heel drama. Beestje is uiteindelijk de volgende nacht overleden (gruis, problemen met nieren enz). Erg, erg moeilijk mee gehad. Natuurlijk heel blij dat ik nog 3 katten had maar ik was zo aan alle katten gehecht en het deed gewoon pijn.

Een tijdje later in 2003 ging ik samenwonen met iemand. Ik vond de 2 oudste een beetje te saai voor de jongste. De jongste was nog geen jaar oud en lag net als de andere 2 als een zak aardappelen te luieren ipv te spelen. Ik zeg het misschien een beetje vervelend, vond alle katten heel erg leuk maar vond het vooral sneu voor de overgebleven jongste... Dus ik ging zoeken naar een kitten voor erbij, zodat er een soort balans zou ontstaan. Maar ik heb een zwak voor kittens. En toen ik 2 spierwitte kittens samen op de foto zag, kon ik het niet weerstaan en uiteindelijk heb ik na enkele weken (goed contact gehad eerst met eigenaar) beide kittens opgehaald. De moeder was een lapjeskat. De vader was een raskat, die daar in de buurt gewoon losliep. Leek erg op een Brits korthaar.

Heel druk zou je zeggen, 5 kittens. Dat was het zeker. En het werd er niet gezelliger op. Want de oudste van de 2 kittens was nogal dominant en na enkele weken was die nog steeds niet gewend. Het was echt onhoudbaar dus heb ik mijn moeder zover gekregen hem over te nemen, want ik vond het zo sneu en wilde hem niet naar het asiel doen ofzo. Dus de oudste van de kittens ging naar mijn moeder. En zodoende had ik nog 4 katten. Dat hele idee van een kitten voor de jongste van de perzen is nooit echt gelukt. Want de jongste pers en de jongste witte kat moesten niet al teveel van elkaar weten. Nou ja, de witte vond de pers wel leuk maar andersom niet zo. Hield altijd een beetje afstand. Gelukkig kon de witte het wel vinden met de anderen. :p

Maar de perzen hadden dus echt een slechte gezondheid. En ik gok dat dat echt in de genen zat. Want de ene na de andere is overleden. Eerst dus de jongste pers (in 2002 dus), begin 2005 mijn oudste mannetjespers (vergelijkbaar probleem). Was midden in de nacht toen ik het zag en ik had zelf geen vervoer. Degene waarmee ik toen samenwoonde wilde niet naar de dierenarts rijden. Ben 's nachts bij het beestje gebleven en die is echt in mijn armen overleden. En hij had heel veel pijn, dat wil ik dus nooit meer zo meemaken! Eind dat jaar is de oudste van de witte kittens overleden. Vreemd genoeg een vergelijkbaar probleem. Mijn moeder had echter een andere dierenarts die niet bereidt was om midden in de nacht iemand te ontvangen, ook al was het nog zo dringend! Dan sta je daar... wat moet je dan? Dat noemt zich dan een dierenarts. In 2006 ging ik op kamers met mijn oudste vrouwtjespers, haar enige overgebleven jong en de jongste van de witte katers. Dat op kamers gaan was nogal onverwacht en gehaast dus ik zat er met 3 katten op kamers. Was de rest van het studentenhuis uiteraard niet heel erg blij mee. Jaar lang gezocht naar goede baasjes. Wilde wel eerlijk zijn, ze hadden allemaal speciaal voer nodig. Dus niemand wilde ze overnemen. In januari 2007 iemand gevonden voor de oudste pers. Weet dat ze goed terecht kwam maar toch verdriet gehad. In augustus 2007 afscheid genomen van de andere pers, die had ook een nieuw baasje gevonden. Vond ik ook moeilijk, ik dacht dat die goed terecht kwam, maar nooit meer iets van gehoord. En de enige overgebleven kat was dus de jongste witte. Die was toen dus al 4 jaar oud. En toen gingen Cheetah en ik samenwonen omdat ik zwanger was. Toen kwamen we in dit appartement en daar heeft onze kat nog maar zo'n 16 maanden echt kunnen genieten van alle ruimte enzo. Toen werd ie ziek. Ik dacht eerst dat hij hetzelfde als zijn broertje had en we zijn er volop mee naar de dierenarts gegaan hier in de straat. Hele vriendelijke en goede dierenarts. Maar al die bezoekjes, medicijnen en de daarbij horende rekeningen hebben niet mogen baten. Hij had waarschijnlijk een tumor in zijn buik en hij was al aan het sterven. Gaat echt om een periode van vele maanden waarin we constant op en neer zijn gegaan naar de dierenarts. Dus ja zo is het eigenlijk gelopen. Van een heleboel katten naar geen katten meer. Dat was eind 2008. En ik heb het daar best wel moeilijk mee gehad. Maar door al die ellende en pijn enzo, ook voor die beestjes, durf ik het voorlopig niet meer aan... :uhm:

Over waar je ze kunt wegzetten... Je hebt bijvoorbeeld Flickr? Daarop kun je in principe gratis foto's wegzetten. En Picasa van Google (is IMO ook beter). Bij Flickr kun je er maar 200 (ofzo) echt weergeven en maximaal 3 albums. Na die 200 foto's kun je nog wel uploaden maar mensen kunnen er dan niet meer doorheen bladeren ofzo.

Bella's Best Friend Forever
2137 Posts
Wat dacht je Rosie, ik houdt het kort? :P
Ik heb zelf een hond, en een konijn :)
Image
Forum Rules | Forum Regels | [url=http://www

SNW Webmiss
14293 Posts
Ja je kent me hè. Ik probeer het kort te houden en dan wordt het een hele lap tekst :p

Team Llama
265 Posts
Ik lees net mijn vorige bericht. hadden we Tijger, Boy en Snowy nog.

Helaas is Tijger nu dik 2 jaar terug overleden :( hij had een gaatje in zijn hart en de dierenarts vond het al bijzonder dat hij 15 jaar is geworden. Mis hem nog elke dag.
Boy was daarna ook allemaal slechter gaan worden. en was aan het einde ook zo ziek dat we hem 1.5 jaar later ook moesten laten inslapen :(
Snowy is op een dag nooit thuis gekomen. we denken dat hij is aangereden. inmiddels hadden we toen 4 katten.

Omdat Tijger er niet meer was mocht ik van mijn ouders een nieuwe kat uitzoeken. Dus had ik op marktplaats in een dorpje vlak bij mijn Kat Binky opgehaald. ik was meteen verkocht :P hij ging na een week raar doen. niet eten en niet drinken. naar de dierenarts geweest bleek dat hij gezond was. ( hij kwam uit een nest van 12 kittens 2 moeders hadden allebij 5 kittens gekregen) tone ik hem ook ophaalde zat de hele kamer vol. ik denk ook wel dat ik een uur gezocht heb naar de kat die ik mee wou nemen. ik had 1 op het oog die wou ik maar het was een vrouwtje en ik mocht geen vrouwtje van mijn ouders :P Maar goed binky was dus eenzaam en al snel hadden we Skipper zijn neefje opgehaald en vanaf toen was het goed.

Toen SNowy ineens niet meer thuis kwam en Boy ook weg was. had een vriendin van mij een nest met kittens en die moest er vanaf. Dus heb ik daarvan het enigste mannetje kregen. Maupie. dus nu hebben we weer 3 katten :P

Team Llama
337 Posts
En ook jammer dat Snowy en Boy niet meer terug kwamen.. zielig allemaal.

Maar wel leuk dat je nieuwe dieren hebt. :-D
Ik hou van m'n katten maar heel soms twijfel ik of ik er nog 1 of 2 bij wil hebben. Het wordt erg druk dus daarom doe ik het niet. Maar soms haal ik het idee toch in mijn hoofd hoe dat zou zijn.

Het is inderdaad slim om 2 poezen of katten uit hetzelfde nest haalt. Of 2 die elkaar (her)kennen. Daarom heb ik gelijk 2 broertjes genomen uit hetzelfde nest. Ik wilde er eerst maar 1, omdat ik bang ben voor katten. Maar vond het zo zielig als hij dan alleen thuis was overdag wanneer wij aan het werk zijn dat ik het niet aandurfde er 1 te nemen. :-P

PS: ik zit wel te denken om een ander soort huisdier te nemen, maar ik weet niet zo goed wat dan. Misschien een konijn ofzo. Maar ik ben bang dat een konijn slecht gaat met katten. :worry:
Image

• Stats