Gewoon oud spul dat we nog niet willen weggooien!

Heb je huisdieren?

Team Llama
265 Posts
Ja, dat blijkt dus achteraf :P maar ach het is goedgekomen :P

Ik wil als ik straks helemaal uit huis ben ook weer 2 katten alleen ga ik dan langs het Asiel! daar komen in de maand juli vaak zo veel kittens binnen dat ze, ze niet kwijt kunnen

Hmmm ik zou geen cavia of hamster ofzo doen ;) konijn kan best maar moet je wel ruimte geven. een hond kan opzich ook best met katten. maar dan moet je wel net een hond willen

Team Llama
337 Posts
Mja, dat is het 'm juist. Een cavia e.d. vind ik niet zo leuk. Daarom dat ik er heel diep over nadenk of ik nog wel een ander huisdier wil. :-p

Wat een goed plan om 2 katten van het asiel te halen. Mensen, waaronder ook ik, vergeten dat daar natuurlijk ook dieren zitten die een goed baasje en huis verdienen. Een goed leven. ^_^

Heb je ideeen van wat voor katten jij zoekt? Of heb je geen idee en zie je het wel wanneer het zover is?
Image
-->> Klik hier voor Patricia's SNW Blog /Nieuwe update 12-01-2012
--> Klik hier voor het dagboek van de familie Engelman /Nieuwe update 15-01-2012

Team Llama
265 Posts
Ja een cavia vind ik inderdaad ook niets :P

Ja leuk he! ze hadden in het asiel in Winschoten afgelopen zomer een dag dat ze kittens wegdeden ze hadden er zo veel! maarja ik mocht niet want ik had net maupie opgehaald :P
En mijn tante heeft er voor mijn verstandelijk beperkte nicht een kat gekocht en die hebben er goeie ervaringen mee.

eehm ja ik wil een kat die wel op schoot wil zitten en echt aanhalig is. op dat gebied mis ik mijn tijgertje echt. kon met hem alles echt alles. maar de katten die we nu hebben zijn geen schoot katten.
En ik vind Savannah katten ook heel gaaf! ik weet niet of je die kent? Dat zijn katten die gekruist zijn met wilde katten. en dan heb je dus een hele grote kat en ze zijn heel mooi! :P maar je moet er plek voor hebben :P
Savannah katten

Ik zou verder wel graag een langharige kat willen vind ze erg mooi. Maar een lapjes kat is ook goed :P

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik wou even toevoegen dat een konijn met katten niet per se slecht hoeft te zijn... Mogway heeft (ik geloof) 6 katten en ze had een konijn. Dat ging voor zover ik weet heel goed. Konijn is ook best oud geworden. De details laat ik wel aan Mogway zelf. :P

Team Llama
337 Posts
@ Marii: ik heb ook een kat soort die zo ontzettend mooi is. Dat is ook een gekruiste met echte wilde katten. Die zijn ook best groot maar oh zo prachtig. Die had een andere naam soort. Wanneer ik die tegen kom zal ik het wel hier posten. Die katten zijn echter ontzettend duur. :-S

@ Rosana: I know, alles zou in principe samen kunnen gaan met een konijn zolang je echt de juiste aanpak hanteert. Maar tja, ik heb er gewoon hele grote twijfels bij. Daarnaast heb ik voor de katten binnen wel ruimte maar wanneer ik een konijn buiten wil zetten hebben wij er geen ruimte voor. We hebben de perfecte plek waar nooit zon komt in de zomer maar waar het wel lekker is. Er is alleen geen plek omdat het een balkon is. x-D
Image
--> Klik hier voor het dagboek van de familie Engelman /Nieuwe update 15-01-2012

SNW Webmiss
14293 Posts
Oh ja dat snap ik wel. Bij mij begint het weer een beetje te kriebelen, dat ik een katje wil. Maar ik begin er voorlopig niet aan. Verhuizing en verbouwing eerst. En dan eerst even wennen. Ik heb gewoon niet zo'n goede ervaring met katten. Ik ben dol op ze maar zeker de raskatten worden telkens ziek en ik kan dat verdriet niet aan iedere keer opnieuw. Het is zo zwaar om beestjes waar je dag in dag uit bij bent en voor zorgt te zien sterven aan iets waar je niets aan kunt veranderen. Klinkt zwaar allemaal maar ik heb van de 6 katten die ik de afgelopen 10 jaar heb gehad geen enkele over. Van 5 van de 6 weet ik dat ze ziek zijn geworden en daaraan zijn overleden. En de 6e heb ik toen ik nog op kamers zat aan iemand gegeven die er beloofde goed voor te zorgen maar ik heb daar nooit meer iets van vernomen. Dus ik durf het even niet meer aan. :uhm:

Misschien over een paar jaar weer :D

Team Llama
337 Posts
Heb je weleens overwogen om dan een nestje ergens in de buurt waar je woont te gaan zoeken? Als je eenmaal gewend bent enzo in je nieuwe omgeving dan he. ;-)

Wij hebben ze uit een nestje in de buurt en tot nu toe zijn ze erg sterk in gezondheid. Behalve dan een ongelukje met de staart van 1 van hun. Maar daar was niets aan te doen, dat was echt domme pech. x-D
Ook de dierenarts zei dat ze heel goed groeide. En dat terwijl de vorige eigenaar niets met ze had gedaan, dus met geen 1 van de kittens hadden ze laten checken, inenten e.d.

Dat is dus niet met alle kittens uit nestjes zo maar wat ik ermee bedoel te zeggen is dat je geen echte rassenkat hoeft te hebben om een " goede" kat te hebben.
Image

SNW Webmiss
14293 Posts
Oh nee dat weet ik hoor. Sterker nog, ik weet dat raskatten eigenlijk veel sneller ziek worden. Maar ik heb ook gewone huis-, tuin- en keukenkatjes gehad en daarmee is het soms net zo erg. Voorlopig wil ik er nog niet aan. Ik zie wel wat er gebeurt de komende jaren. :D

Team Llama
265 Posts

die katten zijn inderdaad heel duur!! als je een half wilde wilt hebben ben je dik 1000 euro kwijt. dus vandaar dat ik het bij huis tuin en keuken katten houd :P

en bij het asiel heb je ook vast raskatten. maarja wat ik daar zo zonde aan vind. bij mijn ouders woon ik in een drukke straat dus als je ze buiten doet en ze worden aangereden dan heb je heel wat geld aan een raskat uitgeven. en dan ben je hem misschien na een half jaar al kwijt :(

SNW Webmiss
14293 Posts
Mijn katten kwamen dan ook niet buiten. Ik woonde in die tijd in een vogelliefhebbersbuurt... Zo nu en dan verdwenen er gewoon katten en wat ik via via in mijn eigen familie heb gehoord is dat een van de buurmannen katten om had gebracht omdat ze vervelend waren voor de vogels. :uhm: plus ja raskatten, met dat lange haar enzo en dan buiten... al dat werk om dan de vacht netjes te houden pfoe. XD

Team Llama
265 Posts
Vreemd dat dit gebeurde zeg.. pff en zon buurman weet als je vogels hebt komen er katten op af. vind het onterecht dat hij ze dood kan echt niet..

Haha ja idd ik heb nou geen werk van mijn katten ze maken zichzelf goed schoon :P

SNW Webmiss
14293 Posts
Ohhh maar raskatten maken zichzelf ook goed schoon. Maar zeker bij langharige raskatten heb je gewoon dat ze elke dag intensief gekamd moeten worden, en als ze op de kattenbak gaan dan eh ja hoe ranzig ook, dan plakt er soms wat ontlasting aan de haren en dat moet dan ook worden verwijderd enz. Als je er dan een paar uur niet bent en het droogt op, heb je een leuk werkje te doen achteraf. :uhm: En dat haar van die raskatten kan erg snel gaan klitten. Heeft niets te maken met het schoonmaken wat de katten zelf doen. If anything, de katten die ik had trokken soms zelf haren eruit omdat er klitjes inzaten en dat doet dan natuurlijk pijn (als het in de klit zit) dus dan is dat een effectieve manier van de katten om zichzelf te reinigen.

Team Llama
265 Posts

ach ja nog 2.5 jaar en dan zie ik wel wat er dan van komt :P

Patricia als je die katten nog vind post zeker een foto ik ben echt benieuwd!

• Stats