Makkelijk te spelen, laptopvriendelijke versie van De Sims.

Eerste indruk Eilandverhalen

Bella's Best Friend Forever
1024 Posts
Ben dan wel geen hardloper, als het om zogenaamde spin-offs van een origineel gaat, maar zoals eerder al gereplied in een ander topic, de foto's zetten me aan het denken.

Dus de stoute schoenen aangedaan en vandaag De Sims Eilandverhalen gekocht. En vanavond nog even gespeeld.
Eilandverhalen is eigenlijk, net als zijn voorgangers gewoon een Sims 2 kloon, met een verhaallijn en een vrije modus.
Geheel tegen mijn verwachtingen in, trouwens, eigenlijk had ik een totaal andere aanpak verwacht.

Imageeerste vis op het vuur

De verhaallijn is in vele previews al voorgekauwd. Uitendelijk is het je taak om het dagboek zo volledig mogelijk te vullen door allerlei doelen te volbrengen. Leuk bedacht, zelfs vechten met oerang oetans zit in de actie.
Daarnaast is het taak om vooral te overleven op een onbewoond eiland.

De vrije modus is eigenlijk niet meer dan Sims 2 voor beginners. Alhoewel enkele technieken uit de latere Sims 2 expansies zijn toegevoegd is het eigenlijk een buurt, zo weggelopen ui te originele spel. Met de gameplay, die iedere Sims 2 fanaat wel kent.
Hoewel ik eigenlijk gehoopt had een eiland te kunnen verkennen zonder verhaallijn, lopen mijn Sims nu van eigen kavel naar een openbaar kavel, rommelen wat in hun achtertuintje, vissen wat en eigenlijk zit ik dat te doen wat ik anders ook met het originele spel doe.

Wat mis ik? Bodyshop natuurlijk :D en ... hoe kan het anders, de mogelijkheid om mijn 'eiland' te voorzien van meer kavels, dan het kleine aantal.

Mijn uiteindelijke mening. Het ziet er prima verzorgd uit. Het spel speelt soepel, laadt snel en geeft een leuke extra dimensie aan het Simsen.

SNW Webmiss
14293 Posts
Tof dat je hier de eerste indruk laat zien en vertelt! Ik wil hem eigenlijk ook wel hebben maar kan het me gewoon even niet veroorloven... Komt nog wel :)
Ik ben wel reuze benieuwd verder :D

Bella's Best Friend Forever
1024 Posts
Ben pas hooguit een uurtje of twee ermee bezig geweest. 't Is zeker een leuke aanwinst, geeft een beetje console-gevoel als je de verhaallijn doorloopt. Zal iig dit topic gebruiken om binnenkort ook wat meer plaatjes neer te zetten, rechtstreeks uit het spel.
En op River's Hill komt een aparte pagina met foto's. (zie ook mijn onderschriftje voor de link, of de laatste blog-update van Rosana)

• Stats