Makkelijk te spelen, laptopvriendelijke versie van De Sims.

Levensverhalen?

Nooboo
18 Posts
T is misschien een stomme vraag, maar wat kun je nou allemaal met de sims levensverhalen?

xxx

SNW Webmiss
14293 Posts
Hoe goed is je Engels? Als je Engels in orde is, lees dan gewoon mijn verslag voor je het hier gaat vragen want daarin heb ik zo ongeveer alles wat je ermee kunt uitgelegd... :)

Nooboo
18 Posts
Ja, maar mijn Engels is niej zo goed :blush: maar ik probeer t wel eens

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik zal kijken of ik het binnen een aanzienlijke tijd kan vertalen, maar ik kan niets beloven (ik heb het nogal druk en ik heb ook last van m'n gezondheid) :)

Ik kan hier wel in het kort uitleggen, wat je kunt verwachten in vergelijking met De Sims 2.

De Sims Levensverhalen is eigenlijk vooral bedoeld voor mensen die De Sims 2 niet hebben, maar er wel nieuwsgierig naar zijn. Met De Sims Levensverhalen kun je het spel namelijk beter leren kennen, vooral ook door de verhalen die je erin speelt.

De Sims Levensverhalen is een 'story mode' spel. Dit houdt in dat je een verhaallijn moet spelen. Riley (in het Nederlands heet ze geloof ik Manon) komt vanuit SimCity naar het kalmere gebied (Four Corners, niet zeker wat de Nederlandse naam is) en trekt dan bij haar tante in. Haar tante gaat een aantal dagen er tussenuit. Riley ontmoet dan nieuwe mensen (onder andere Agora, Mickey en Fiona) en daarmee begint het verhaal eigenlijk. Het is iets wat je eigenlijk gewoon zelf moet proberen (die story mode). Het is erg leuk. Je kunt objecten vrijspelen bijvoorbeeld. Er zijn in elk verhaal 12 missies. En in De Sims Levensverhalen zitten 2 verhalen: Riley en Vincent.

Er is ook een 'Freeplay Mode'. Daarin kun je vrij spelen, net zoals in De Sims 2. Maar als je De Sims 2 al hebt, zou ik het niet kopen voor die 'Freeplay Mode'.

Maar als je De Sims 2 hebt en hoopt op eenzelfde spel, dan moet je het niet kopen. De Sims Levensverhalen is namelijk wel gebaseerd op De Sims 2, maar mist HEEL VEEL items uit De Sims 2. Er missen veel meubels, er missen veel muren/vloeren (je krijgt er overigens wel veel, enorm leuke setjes muren en vloeren voor in de plaats), er zijn minder kavelgroottes, je hebt weinig uit de uitbreidingspakketten van De Sims 2 (en logisch, want De Sims Levensverhalen, is geen Sims 2)

Custom content (Downloads zoals skins) zou volgens EA niet mogelijk zijn. Nu heb ik al vrij snel ontdekt dat het wel mogelijk is, maar met een omweg. De Sims Levensverhalen gebruikt namelijk geen .sims2pack files maar .simslspack files. Om maar een voorbeeld te noemen. .package files kun je direct in de Downloads map zetten en dat werkt over het algemeen wel.

Één ding moeten mensen goed onthouden. De Sims Levensverhalen kun je installeren, maar expansion packs zoals Studentenleven en Nachtleven, werken niet op De Sims Levensverhalen. Er komen in de toekomst wel nieuwe 'verhalen' uit, maar die zijn allemaal los van elkaar. De Sims Dierenverhalen bijvoorbeeld, staat los van zowel De Sims 2 als De Sims Levensverhalen.

Tja, ik kan er ook weer niet al teveel over vertellen want dan kan ik het net zo goed meteen gaan vertalen, maar ik heb op dit moment helaas nog andere plannen...

Ik hoop dat je er wel iets aan hebt.

• Stats