De Sims gaan terug in de tijd naar de middeleeuwen!

Sim kan geen acties uitvoeren!

SNW Webmiss
14293 Posts
Wellicht hebben sommigen van jullie meegekregen dat ik vorige week een poging deed om het spel te patchen nadat ik het al had gespeeld. Dit ging niet zo goed. Ahem. Nu had ik de hele week niet echt tijd ervoor om het allemaal opnieuw te gaan doen, maar dit weekend probeerde ik dat dus. Echter. Het spel startte wel, daarom was dat andere topic niet meer direct van toepassing. Een nieuw topic dus. Want nee, de problemen zijn de wereld nog niet uit. :yuck:

Gisteravond heb ik alles eraf gegooid, wel netjes via het Control Panel hoor... even dat we dat duidelijk hebben. ;) Daarna Middeleeuwen op dezelfde manier verwijderd. Toen moest Windows herstarten. Maar ik had geen tijd meer om te spelen. Dat kwam vandaag pas. Het spelen ging goed bij de eerste quest. Toen gingen we eten, spel bleef verder gewoon open staan. Na het eten weer terug gaan spelen. Ja, nou ja, dat wilde ik graag, maar dat ging dus mooi niet door. Hieronder de symptomen:

Mijn Sim gaat nergens meer heen. Ze kan letterlijk niet, dat zie je aan zo'n icoontje boven het hoofd en de gebaren die ze maakt. En geloof me, die heb ik zoveel gezien dat ik het na zou kunnen doen. Het probleem is, het is niet alleen mijn eigen Sim. Het zijn alle Sims. :eek: Alle Sims binnen de monarchie kunnen niets doen. En ik bedoel trouwens niet alleen dat ze nergens heen kunnen buiten het kasteel... Ze kunnen ook binnen het kasteel niets. Dus mijn Sim kan geen enkele quest doen zo. En ze kan ook geen normale interacties doen. Ze kan niet koken. Ze kan niet slapen. Ze kan niet zitten. Ze kan niet eens de brievenbus gebruiken als ze iets moet versturen!

Ik ben al wat gaan zoeken op internet maar verder dan de cheat resetSim gebruiken kom ik niet. En volgens mijn spel bestaat die cheat niet. Ik krijg letterlijk unknown command als ik het probeer. De quest annuleren en een nieuwe beginnen haalt ook niets uit.

Ik weet het echt niet meer. Maar ik ben niet van plan om het te blijven proberen, want het kost teveel tijd en is hartstikke frustrerend. Je geeft toch geld uit aan die games en je wilt gewoon dat het lekker loopt. Maar als je het net hebt geïnstalleerd en speelt zonder enige vorm van custom content, en het werkt al niet meer... Waar ligt het dan aan?

Kan iemand me helpen? Heb jij dit probleem ook gehad en zo ja, wat heb je gedaan om het te verhelpen?

Uiteraard heb ik mijn game direct voorzien van de laatste patch, voordat ik het ging spelen. Dus daarom ook een nieuw topic.

Gnome Collector
75 Posts
Ik weet niet zeker of de cheat resetSim [naam van de Sim] wel in de Sims Middeleeuwen voorkomt, maar wellicht moet je TestingCheatsEnabled aanzetten? Ik weet alleen niet of het veel zal helpen, aangezien je dan de naam van elke Sim moet weten en deze oplossing niet echt praktisch is als alle Sims stil staan.

Dit probleem is mij volledig onbekend, dus het lijkt me handig als we stap voor stap nagaan of alles goed is gegaan.

- bij de deïnstallatie is er niets achtergebleven in het register? (lijkt me niet, omdat je anders meestal problemen hebt bij de volgende installatie)
- wat heb je het eerste gedaan toen je het spel opstartte? Meteen gekozen voor de tutorial en ging het daar al mis of heb je nog even kunnen spelen?
- even voor de zekerheid: met de laatste patch bedoel je patch 2.0?

Je zou eventueel kunnen proberen of een andere ambitie of queeste wel wilt voor zover je dit nog niet geprobeerd had. Daarnaast wil het wellicht helpen als je af en toe wisselt tussen de leef- en koopmodus, daarbij opslaat en het spel (meerdere malen) opnieuw opstart. Iemand op het officiële forum had andere problemen met De Sims Middeleeuwen en bij haar werkte dat.
Image

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik kan wel vloeken. Ik had een hele reactie getyped en toen had ik een PM, dus bij het versturen verwerkte het forum mijn reactie op het topic niet. :( Ik ga dat toch eens uitzetten. Geen meldingen midden in m'n gezicht pffff.

Van voor af aan dus...

Ik heb het op de normale manier eraf gehaald, dus via Control Panel en dan programma's verwijderen. Eerst P&A verwijderd, daarna het basisspel. Bij beide geen problemen gehad dit eraf te halen. En de mappen gecontroleerd, bleef niets achter of de mappen waren al weg.

Tussendoor de computer opnieuw opgestart. Spellen opnieuw geïnstalleerd. Geen foutmeldingen gehad ofzo. En na Middeleeuwen direct alles gepatched wat ik kon patchen. Dus spel niet opgestart tussendoor.

Na de installatie van P&A is de computer nog uitgeweest, het was 's nachts, de volgende dag heb ik het spel voor het eerst opgestart. Geen problemen, geen rare meldingen.

De tutorial gedaan tijdens de eerste quest. Helemaal geen problemen gehad. Ik ging tussendoor even eten, maar mijn spel bleef open. De tweede quest gestart. En toen begon het gedonder.

Ik wil even nog toevoegen. De Sims zitten niet per se klem in 1 hokje ofzo. Alle Sims kunnen gewoon niet meer uit het kasteel. Mijn eigen Sim kon een heleboel objecten binnen het kasteel niet gebruiken. En de servants ook niet. Een groepje Sims zat boven aan tafel en het is duidelijk dat ze eraf willen, maar dat lukt ze niet. Mijn Sim kan de brievenbus niet eens bereiken. Ze kon niet eten want als ze de haard wilde gebruiken kapte het spel die actie constant af.

Ik weet dat je de testingcheat moet aanzetten in een ini file. Althans, ik heb erover gelezen. Maar ik ben voorzichtig daarmee omdat ik juist altijd van alle kanten hoor dat die cheat voor problemen zorgt. En dan nog, ik kan niet voor ALLE Sims in het spel de resetSim cheat gebruiken. Want ja, het is niet enkel mijn eigen Sim met dat probleem, alle Sims lijken vast te zitten. :(

Ik heb meerdere quests geprobeerd, maar bij allemaal is dit probleem er. Dus ik kan niet verder spelen. :frusty:

Ik hoop dat ik alles duidelijk heb uitgelegd en niks ben vergeten.

Gnome Collector
75 Posts
Heb je misschien zelf al een oplossing gevonden?

Je hebt het erg duidelijk uitgelegd, maar ik geen idee waaraan dit kan liggen.
Het lijkt in ieder geval piraten & adel gerelateerd. Op het officiële forum is er iemand die globaal hetzelfde probleem heeft: http://forum.thesims3.com/jforum/posts/ ... ge#6391020

Heb je al eens een queeste geprobeerd met een andere held (buiten het kasteel; vorst, ridder en spion vallen dus af)? Mocht je nog niet genoeg punten hebben verzameld om de andere gebouwen vrij te spelen, dan kan je die eventueel erbij cheaten als je commands.ini hebt aangepast. Ik weet dat je hebt aangegeven liever niets aan te passen, maar het is wellicht handig bij lokaliseren van het probleem zodat de makers van het spel weten wat er mis gaat.
Image

SNW Webmiss
14293 Posts
Nee, helaas zelf nog geen oplossing gevonden. Maar ik heb dan ook nog niet zoveel tijd gehad deze week om te spelen dus... Ik zal het vanavond eens proberen met een andere held, kijken of dat uberhaupt kan. Omdat ik tenslotte nog maar net uit de tutorial/eerste quest was, en daarmee nog niet heel veel punten heb om meer vrij te spelen en te proberen. Maar je zegt dat je die erbij kunt cheaten in de ini file? Daar moet ik dan straks even naar kijken.

Heb vanmiddag/vanavond een feestje ergens, afstudeerbarbecue, dus dat kan even duren maar vanavond laat wil ik het wel proberen.

Gnome Collector
75 Posts
Dat is jammer. :( Ik bedoelde dat je eerst commands.ini moet aanpassen om bepaalde cheats te kunnen gebruiken. Met de cheat setKingdomPoints # kan je vervolgens het aantal Rijkdomspunten aanpassen.
Ik heb dat ook wel eens gedaan toen ik iets aan het uittesten was. Alleen is het wel aan te raden om dit niet te doen met je favoriete savegame zonder dat je een back-up hebt gemaakt. Er is bij mij nooit wat mis gegaan, maar je kan maar beter alles zoveel mogelijk proberen uit te sluiten. Dit laatste was overigens meer algemeen bedoeld, voor de mensen die in dit topic komen en wellicht de cheats eens willen gebruiken.

Meer informatie over het gebruik van cheats in De Sims Middeleeuwen kan je overigens hier vinden.
Image

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik ga het morgen eens proberen denk ik. Ik ben nu erg moe en heb eigenlijk even geen zin. Wil nog even wat voor mezelf doen en dan morgen weer lekker werken en eventueel even spelen. :D Thanks iig voor de hulp, ik zal hier weer verslag doen van wat er gebeurt zodra ik het spel weer in ga. :)

• Stats