De Sims gaan terug in de tijd naar de middeleeuwen!

Middeleeuwen patch corrupt?

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik speel sinds vandaag pas echt De Sims Middeleeuwen. Ik had het spel al wel maar geen tijd, bla bla, punt is dus... Ik heb eerst een paar uur zonder de patch gespeeld, want ik wilde zien hoe het spel is zonder de patch. Toen crashte mijn spel vanuit het niets. Ik besloot om dan maar gelijk mijn patch te installeren, want ik had intussen wel genoeg gezien van het spel om ongeveer te weten wat het verschil zou zijn. Ik wilde de game starten. En dat lukte niet meer. Ik bleef een foutmelding krijgen dat er een error was tijdens het opstarten. En vervolgens sluit de launcher zichzelf. Als ik dan probeer om de exe van het spel zelf direct te starten, krijg ik een andere foutmelding waar ik ook niks mee kan. Mijn vraag, heeft iemand anders dit ook gehad en zo ja, hoe los je het op? :(

Ik wil nog even toevoegen dat ik ook maar gelijk Piraten & Adel (na de foutmeldingen) heb geïnstalleerd om te kijken of dit helpt. Ik kom hier later nog op terug.

==== EDIT ====

Ik heb dus inmiddels Piraten & Adel geïnstalleerd en gekeken of dit het probleem misschien zou oplossen/omzeilen. Maar helaas... ik blijf dezelfde error krijgen. :uhm:

Dus ik dacht, dan installeer ik de patch gewoon opnieuw, kijken of dat helpt. Na opnieuw opstarten geprobeerd het spel te starten maar wederom die errors. De lol is er nu wel af eigenlijk. Ik heb amper gespeeld en ik kan er al niet meer in. Ik heb weinig trek om alles weer te deïnstalleren en dan weer opnieuw te installeren. Heeft iemand nog andere suggesties? Op deze manier sla ik de P&A review maar over, tegen de tijd dat ik kan spelen is de buzz ook wel weg vrees ik. :frusty:
Attachments

[The extension jpg has been deactivated and can no longer be displayed.]

[The extension jpg has been deactivated and can no longer be displayed.]

Gnome Collector
75 Posts
Ik neem even aan dat je speelt op een Windows systeem. Verder is de eerste patch (1.1) praktisch met de release van De Sims Middeleeuwen verschenen. Het was dan ook niet de bedoeling dat je het spel zonder speelt. Het is aan te raden om je spel meteen bij te werken tot minstens 1.1 voordat je De Sims Middeleeuwen start. Het is overigens sowieso handig, aangezien je de voortgang van een queeste verliest als je gaat bijwerken terwijl deze nog niet is afgerond.

Ik heb dan ook nooit zonder patch gespeeld en ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit iemand met problemen gezien. De Sims Middeleeuwen heeft over het algemeen veel minder problemen dan De Sims 3.
Ik denk dan ook dat je gewoon erg veel pech hebt gehad, aangezien dit dus vrijwel nooit voorkomt.

Mocht je overigens de lijst met wijzigingen willen weten, dan kan je die o.a. hier vinden.

De mogelijke oplossing:
De eerste foutmelding (met exact die code) die je krijgt is bekend bij De Sims 3. Het heeft vaak te maken met verschillende versies die niet samengaan. Bijvoorbeeld als je een savegame met versie 1.5 gaat zetten in een spel met versie 1.3. Als je dan het spel wilt opstarten met de directe exe krijg je vaak deze foutmelding. Jouw geval ligt anders, maar ik vermoed dat er wat fout is gegaan met het patchen of dat er iets anders is waardoor je deze foutmelding krijgt. Hopelijk is het op dezelfde manier op te lossen.

Bij De Sims 3 (en waarschijnlijk dan ook Middeleeuwen) werkt het volgende:
- door de cache bestanden te verwijderen
- door de gehele inhoud van de map "De Sims Middeleeuwen" (De Sims 3 in geval van problemen met De Sims 3) in "Mijn Documenten" te verwijderen
- door alle spellen opnieuw te installeren

Vaak werkt de eerste of tweede suggestie, maar anders zit er weinig op dan alles opnieuw te installeren.

De cache bestanden vind je bij standaardinstallatie hier: C:\(Mijn) Documenten\Electronic Arts\De Sims Middeleeuwen
CASPartCache.package
CompositorCache.package
SimCompositorCache.package
Version.tag (geen cache bestand, maar kan ook weg)

Het idee erachter is dat deze bestanden corrupt kunnen zijn geraakt (of opnieuw aangemaakt dienen te worden zodat ze geen conflict meer kunnen veroorzaken). Het spel maakt ze opnieuw aan zodra je weer opstart, dus je kan ze veilig verwijderen. Dit doe ik ook wel eens als de bestanden te groot worden.

Mocht dat niet helpen, dan kan je een stapje verder gaan door de gehele inhoud van de map "De Sims Middeleeuwen" te verwijderen (uiteraard niet die in Program Files, maar die in Mijn Documenten). In deze map staan voornamelijk spelbestanden en worden weer opnieuw aangemaakt als je het spel start. Mocht je screenshots e.d. hebben gemaakt, dan moet je die natuurlijk wel eerst ergens opslaan als je ze wilt bewaren.
Image

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik snap er niks van, ik dacht dat ik hier al een reactie had weggezet, maar deze is dan niet helemaal gelukt ofzo. Hoe dan ook, ik heb niet stilgestaan bij de cache bestanden, beetje stom van me, want ik heb nooit zo'n succes gehad met de cache bestanden, in DS2 en DS3.

Ik heb de cache bestanden weggegooid: blijft hetzelfde.
Daarna de hele map in de My Documents weggedaan: wederom hetzelfde. :(
Dus resteert enkel nog alles opnieuw installeren. Daar begin ik vandaag niet meer aan. Iets te druk met de website nu en niet zo'n enorme zin in zoals je vast wel kunt begrijpen. :p

Maar wie weet kan ik later deze week nog wel spelen, als mijn huidige cliënt me niet betaalt ga ik niet verder met werken. Dat zou slecht nieuws zijn voor mijn portemonnee, maar dat is het nu ook. :uhm: Dus we zien het later deze week wel. En ik zal dan nog even laten weten of het dan weer goed werkt (vast wel). :D

Iig bedankt Nefje, ik stel je hulp erg op prijs. :)

Gnome Collector
75 Posts
Het was te proberen. Ik zou ook niet zo snel iets anders weten, aangezien ik eigenlijk nog nooit iemand met problemen heb gezien die niet door de patch zijn opgelost. Ik heb wel meer dan 60 A4 over Sims 3 problemen, maar Middeleeuwen... nee. Eigenlijk maar positief ook.

Hopelijk werkt het opnieuw installeren wel voor je. :)
Image

SNW Webmiss
14293 Posts
Ja, dat zou je zeggen... Maar mijn game crashte dus zonder patch... Cheetah speelt het met patch (direct patches geïnstalleerd voordat ie het ging spelen) en bij hem crasht de game ook. Dus wat betreft het crashen... :uhm:

Ik ga het spoedig opnieuw proberen. :)

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd en ben dus met een verse game opnieuw begonnen. Ik heb echter weer nieuwe problemen. Heel anders dit keer. Maar ik twijfel dus of dit wel door de patch komt. Vandaar een nieuw topic: http://www.simsnetwork.com/forum/viewto ... 200&t=5306

• Stats