Bespreek hier alles wat met De Sims 2 te maken heeft. Je kunt hier ook je eigen items showen. Of je kunt meedoen met een van onze legacies!

[Tut] Objecten recoloren

Mortimer Goth's Distant Cousin
744 Posts
Pre-edit van Morny: Deze tutorial is op het moment nog verouderd, wordt bijgewerkt.

[UPDATE 05-08-2005]

Deze nieuwe tutorial heb ik zelf gemaakt inclusief de plaatjes, dus niet stelen overnemen enz. op je site zonder mijn toesteming

Benodigheden:
-SimPE 0,31b (alpha, 0.31.1901.40689) of hoger

-Colour Options Enabler (CEP) Versie 2.0 of hoger
-Microsoft .NET Framework Version 1.1

Waar kan ik het vinden:
-Hier kun je SimPE en de Colour Options Enabler (CEP) vinden
-En hier kan je Microsoft .NET Framework Version 1.1 vinden.

Ik gebruik de nieuwe SimPE met de Classic look deze kan je vinden onder C:Program FilesSimPE en dan SimPE Classic

-Start SimPE op.

Kies in het menu plugins en dan object workshop. (zie plaatje hieronder)

Image

-Het laden kan erg lang duren dus niet in paniek raken :D

-Dan krijg je het scherm dat je hieronder ziet

Image

-De objecten zijn gesorteert op bijna dezelfde manier als in de sims zelf dus bij b.v Seating zie je alle stoelen, bedden en banken staan. (daar ga ik nu heen)

-Dan zie je er erg kleine plaatjes bij staan (zie plaatje hieronder), maar zoals je ziet komt onder de lijst een groter plaatje als je op de naam van het object klikt. (zie ook het plaatj hieronder)

Image

-Zorg dat alle dingen zijn aangeklikt en aangevinkt zoals hierboven en druk dan op Start

-Nu moet je het project een naam geven, let hierbij op de volgende dingen:
1-Zorg dat je de naam in 1 keer goed hebt want als je de naam later verandert kan het zijn dat het bestand het niet meer doet.
2-Gebruik je eigen naam(of bijnaam, artiestenaam of sitenaam) in de naam van het bestand, want dan heb je minder kans dat een ander ook die naam heeft.

-Geef het bestand een naam en sla hem ergens op waar je hem kan terug vinden. Ook dit kan lang duren.

-Nu krijg je het scherm te zien dat je hieronder ziet. Hier kan je kiezen wat je wil veranderen van kleur, en bij sommige objecten bestaat een recolour uit 2 delen zoals je ziet is dat bij het bed het frame en het dekbed. Ik kies het dekbed, en dan kan je ook nog kiezen welk dekbed je wil veranderen van de standaart (en gedownloade) dekbedden die je hebt.

[LET OP: je kan ook alle twee (in dit geval de frame en de bedding) in 1 bestand doen, maar dat vind ik zelf lastig, want dan ben je verplicht om ze allebij te houden. Want als je de 1 verwijdert ben je de ander ook kwijt.]

Image

-Ik kies alleen de licht beige bedding, dus haal ik het vinkje bij frame weg (zie hieronder) en druk ik 1 keer op de beige bedding. Dan druk je op ok.

Image

-Dan druk je in het scherm wat je dan krijgt op Texture Image (zie hieronder)

Image

-en dan op Plugin View, zoals hieronder staat

Image

Dan zie je het plaatje van de bedding,(in simpe is het plaatje groter als hieronder) en daar klik je op met de rechter muisknop. Van het menutje dat dan verschijnt kies je weer Export (zie hieronder)

Image

Image

-Dan sla je het plaatje ergens op waar je het weer kan vinden.

[LET OP: laat SimPE aan staan terwijl je in het tekenprogramma met je project bezig gaat]

-Nu ga je in je teken programma de bedding veranderen en sla je hem op. Ik heb hem alleen maar blauw gemaakt :D , maar je kan natuurlijk veel meer doen.

Image

-Nu ga je weer naar SimPE en druk je weer met de rechtermuisknop op het plaatje van de bedding, maar nu kies je import. Dan kies je je aangepaste plaatje van de bedding, en druk je op open.

Image

-Nu druk je weer met de rechtermuisknop op je bedding in SimPE en kies je voor Update all sizes.

Image

-En dan druk je op Commit.

Image

en op ok.

Image

-Nu Druk je op save.

Image

-Het enige wat je nu nog moet doen is het bestand van je creatie in je downloadsmap te zetten en het te testen in je spel.

Image

Image

Veel succes :D
Last edited by Starrats on Aug 05, 2005 11:45pm, edited 8 times in total.
Image
When you help others, you can't help helping yourself

SNW Webmiss
14293 Posts
Ah tof Starrats! Heel erg bedankt! Ik denk dat de leden hier er erg blij mee zullen zijn! (Anders ik wel hoor ;))
Echt supertof, zal hem meteen Sticky maken :D

744 Posts
Ik heb nu ook vierkante ogen van telkens naar dat beeld staren. [dizzy]

Handig dat van dat sticky, kan iedereen het makelijk vinden :wolken: :D
Image

Fan of Freezer Bunny
5002 Posts
Super tof Starrats, bedankt dat je hier zoveel tijd in hebt gestoken :clap: :D
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je
weet. :) :)

Image

Laganaphyllis Simnivorii
8371 Posts

hier zullen veel leden blij mee zijn :)

744 Posts
Ik heb een bericht gestuurt naar diegene die de engelse heeft gepost op Mod the sims 2 (http://forums.modthesims2.com/showthread.php?t=34399) En die heeft een link naar deze daarbij gezet, want dat stond in het bovenste stukje texst.

Dat als er een vertaling is dat hij graag de link wou hebben zodat hij hem erbij kom doen, voorals er nederlandse/belgisch mensen daar komen. :mryellow: :mrgreen:
Image

Nooboo
5 Posts
dat enable color options in welke map moet je dat zetten

744 Posts
koekieboe wrote:dat enable color options in welke map moet je dat zetten

Bij mij hoefte ik er alleen maar dubbel op te klikken en toen ging hij het vanzelf doen, (moest alleen hier en daar wat kiezen maar dat was alles) :)
Image

Nooboo
5 Posts
huh ik heb het dus gedowload en toen opende die het met winrar en dan moet ik het ergens naar exporteren..maar waar naar toe..of heb ik gewoon het verkeerde gedowload

Nooboo
11 Posts

Bella's Best Friend Forever
1194 Posts
hil erg bedankt zat al te kijke bij de engelse maar dit is natuurlijk handiger :D
Image

Nooboo
11 Posts
JESS het lukt ik heb nu een leijkt hemaakt met KRASSEN enzo om te testen@@ maar hij lukte
ow echt HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEl erg bedank voor de nederlands uitleg!!
egt heel heel heel heel heel erg bedankt echt SUPER!!! bedankt!! XXXzz

ik ga nu meteen mooier objecten maken en ik plaats ze op MIJn sitejuh
nogmaals 100Xdank

744 Posts
koekieboe wrote:huh ik heb het dus gedowload en toen opende die het met winrar en dan moet ik het ergens naar exporteren..maar waar naar toe..of heb ik gewoon het verkeerde gedowload

(Ik neem aan dat je het over dat Enable Color Options package hebt)

je moet van deze site http://www.modthesims2.com/showthread.php?p=119480 de onderste van die drie bestanden downloaden en dan open je hem(tot je hetzelfde ziet als op het plaatje hieronder), en klik je 2 keer op het icoontje wat je hieronder ziet in het plaatje, en dan wijst het vanzelf Image
Image

Myshuno Addict
771 Posts
echt top gedaan Starrats....mijn complimentjes ook dat je het helemaal hebt vertaalt, :shock: egt een pokke-werk lijkt me dat :twisted: :wink:

Bella's Best Friend Forever
1024 Posts
Petje af, Starrats, dit is true :magie: magic. Ik heb dat engelse verhaal doorkliefd, maar dit is echt SUPER :!: :!: :!:

• Stats