Bespreek hier alles wat met De Sims 2 te maken heeft. Je kunt hier ook je eigen items showen. Of je kunt meedoen met een van onze legacies!

Wat BodyShop info voor de insiders

SNW Webmiss
14293 Posts
De Sims 2 Body Shop is een krachtig programma waarmee je unieke, uiteenlopende Sims kunt ontwerpen, die je kunt gebruiken in De Sims 2 en kunt delen met je vrienden. Je kunt je eigen materiaal maken, zoals kleren, huidskleur, kleur ogen, kapsels of brillen en die op welke manier ook combineren om oneindig veel unieke Sims te maken.

Met De Sims 2 Body Shop heb je ook ongelooflijk veel controle over de gezichten van je Sims, dankzij de mogelijkheid om uit een uiteenlopende reeks 'gezichtstypen' te kiezen en schuifbalken te gebruiken waarmee je de kleinste details kunt veranderen, zoals neuslengte, dikte van de wenkbrauwen, krul van de lippen en de vorm van de kin.

Gebruikershandleiding:
Een volledige gebruikershandleiding kun je hier downloaden

Installatie:
De Sims 2 Body Shop wordt meegeleverd bij De Sims 2 en automatisch geïnstalleerd met het spel. Een aparte installatie is niet nodig.
Nieuw materiaal installeren:
Denk eraan dat je De Sims 2 en/of De Sims 2 Body Shop sluit als je nieuw materiaal installeert. Belangrijke opmerking: installeer het startpakket van Maxis voor De Sims Body Shop NIET samen met De Sims 2. Dit materiaal wordt namelijk al geïnstalleerd met De Sims 2. Als je het startpakket toch installeert, kan het zijn dat je spelgegevens beschadigd raken.

Sneltoetsen:
Er zijn verschillende sneltoetsen in De Sims 2 Body Shop waarmee je je Sims kunt bekijken. Veel van deze toetsen kun je in combinatie gebruiken om je Sim van alle kanten te bekijken.

F3 -- Schakelen tussen 'vrije camera' en 'vaste camera'. Bij de vrije camera kun je de volgende muisbesturingen gebruiken om de camera op alle mogelijke manieren te draaien:

* Linkermuisknop klikken en slepen -- Draait de camera rond het hoofd van je Sim.

* Rechtermuisknop klikken en slepen -- In- en uitzoomen. Beweeg de muis van je af om uit te zoomen, en naar je toe om in te zoomen.

* Linker- en rechtermuisknop samen klikken en slepen -- Het centrale camerapunt veranderen.

F5 -- De 3D-kamer aan- of uitzetten. Als er een bitmap-graphic genaamd 'userBkg.bmp' zit in de map 'EA GamesDe Sims 2' in Mijn documenten, wordt de afbeelding in het klein op de achtergrond getoond.

F6 -- Hiermee laat je de Sim zijn of haar armen uitstrekken. Op deze manier kun je delen van de Sim zien die je niet kunt zien in de gewone houding. Om de Sim weer de normale houding aan te laten nemen, klik je op een van de plaatjes.

F7 -- Toont de Sim helemaal uitgezoomd als je met de 'vaste camera' werkt.

F8 -- Toont de Sim helemaal ingezoomd als je met de 'vaste camera' werkt.

F9 -- De gebruikersinterface aan- of uitzetten.

< en > -- De Sim ronddraaien. (Op het toetsenbord ook de toetsen voor komma ',' en punt '.'.)

Beeldopties:
Als je tegelijkertijd op de Alt- en Enter-toets drukt, kun je schakelen tussen De Sims 2 Body Shop in een venster of beeldvullend.

Je kunt de schermgrootte handmatig op 800x600 instellen door een snelkoppeling te maken voor De Sims 2 Body Shop.
Om een snelkoppeling te maken, klik je met de rechtermuisknop op TS2BodyShop.exe en kies je 'Snelkoppeling maken'. Als je de snelkoppeling wilt wijzigen, klik je er met de rechtermuisknop op, en selecteer je 'Eigenschappen'. Aan het einde van de regel 'Doel' (of 'Pad') voeg je een spatie toe achter de bestaande tekst en typ je ' -r800x600'.

Om de schermresolutie 1024x768 in te stellen volg je dezelfde stappen, maar typ je ' -r1024x768'.

Bekende problemen:
Probleem: textures zijn wazig bij videokaarten met minimaal videogeheugen (32 MB)
Oplossingen:
* Draai De Sims 2 Body Shop in schermgrootte 800x600 (zie de instructies hierboven onder Beeldopties)
* Verlaag de resolutie van je bureaublad naar 800x600

Probleem: huidskleur-projecten die je hebt opgeslagen in de pre-release download-versie van De Sims 2 Body Shop worden niet goed geladen in het scherm 'Opgeslagen project laden' van deze versie. Deze projecten worden ook niet goed geïmporteerd in het programma. Dit geldt niet voor huidskleuren die al succesvol waren geïmporteerd via de pre-release-versie van De Sims 2 Body Shop.
Last edited by Rosana on Mar 28, 2005 11:54pm, edited 1 time in total.

Fan of Freezer Bunny
5350 Posts
wist ik al :P whaha maar bedankt voor de info!

SNW Webmiss
14293 Posts

Laganaphyllis Simnivorii
8371 Posts

laat maar werk wel :)

SNW Webmiss
14293 Posts

Laganaphyllis Simnivorii
8371 Posts

Fan of Freezer Bunny
5350 Posts

SNW Webmiss
14293 Posts
ah daar zal ik morgen wel naar kijken, komt in orde..

Myshuno Addict
965 Posts
Handig, die sneltoetsen. Vooral de F3 is goed te gebruiken om kledingrandjes af te werken.
Sig verwijdert door Admin ivm te grote resolutie! 400x120 is Maximum: Zie Regels.

Fan of Freezer Bunny
5350 Posts

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik werk vaak met F5, dat is wel zo makkelijk.. Ik háát de rode achtergrond.. kan er niks mee..
Ook de rest van de sneltoetsen gebruik ik veel.. vind ze erg handig..

Fan of Freezer Bunny
5350 Posts
ik ook alleen neem ik vaak de moeite niet ze uit te schakelen :p

Bob & Betty's New Neighbor
207 Posts
Nou mensen...ff kijken of ik goed heb geluisterd.....

[img]http://gallery.consumerreview.com/webcrossing/images/blacks.jpg

[/img]

dit is mijn laatste goedgekeurde(door mij dus :clap: )
Image

207 Posts

207 Posts
Oops...mocht dat eigenlijk wel op deze pagina??

Nou wat vinden jullie ervan?? Heb er nog 3 naar Rosana gestuurt...maar zij heeft het zo druk dat ik niet kan wachten en ze jullie hier alvast wil laten zien...wat vinden jullie?? :?:

:clap: :dans3: ..ga een beetje uit mijn dakkie geloof ik..hahahahaha..maar ben er best een beetje trots op hoor...'t zijn mijn eerste....
Image

• Stats