Bespreek hier alles wat met De Sims 2 te maken heeft. Je kunt hier ook je eigen items showen. Of je kunt meedoen met een van onze legacies!

Veel gestelde vragen beantwoord...

SNW Webmiss
14293 Posts
The Sims 2 is het eerste nieuwe spel gebaseerd op de gewone Sims, het spel dat spelers de mogelijkheid geeft virtuele mensen te creëren en te beheersen. The Sims 2 daagt jou uit de reis te volgen van baby tot in de dood.

Is The Sims 2 een uitbreidingspakket of een compleet nieuw spel?
Het is een compleet nieuw spel sinds 4 jaar, nadat in 2000 de eerste Sims uit kwam.

Wanneer komt The Sims 2 uit?
Ergens in 2004.
(Verwacht rond juli/augustus/september 2004)

Wat zijn de systeemeisen om het spel te kunnen spelen?
Klik hier voor meer informatie over de systeemeisen

Hoe verloopt het leven van de Sims in The Sims 2
Spelers kunnen de Sims begeleidden door hun leven. Je zult in staat zijn hen te begeleidden door de fases van hun leven. De fases: baby, peuter, kind, tiener, volwassen en bejaard. In The Sims 2 zullen activiteiten ook reacties opleveren, en beslissingen die gemaakt worden als je Sim een peuter, kind en tiener is, zullen de keuzes in het verdere leven van je Sim beïnvloeden. Als je Sims ouder worden, zullen ze verschillende herinneringen uit hun hele leven met zich meenemen, wat ook vormt wie ze zijn.

Hoe lang duurt elk stadium in het nieuwe leven?
Elk leven heeft 6 stadiums: baby, peuter, kind, tiener, volwassene en bejaarde. Als Sims bejaard worden, zullen ze nog lang genoeg leven om hun kleinkinderen te zien opgroeien. De precieze tijd van elk stadium, is nog niet bekend (nog niet berekend)

"Ik heb The Sims en uitbreidingspakketten. Zijn deze ook te gebuiken op The Sims 2?"
Nee, The Sims 2 is een hele nieuwe versie van de oude Sims. gebaseerd op het originele spel. Er komen uiteraard wel uitbreidingspakketten voor The Sims 2

Kunnen spelers ook hun eigen skins en dergelijke maken?
Ja, absoluut. We (Maxis) zijn momenteel bezig met een speciale Sim Creator, apart werkend van The Sims 2 waarmee je je eigen Sims kan maken. Deze zal tegelijk met het spel gratis te downloaden zijn via de website, nog voordat het spel in de winkels ligt.

Wat voor soorten objecten zijn er voor verschillende leeftijden?
We (Maxis) zijn bezig met een brede variatie aan objecten die geschikt zijn voor Sims van verschillende leeftijden. Peuters zullen bijvoorbeeld speciaal speelgoed hebben, waaronder een xylofoon, teddybeer en bouwblokken.

Zullen er ook cheats zijn zoals in de gewone Sims?
Er zullen in The Sims 2 cheatcodes zijn, maar we nemen aan dat deze nieuw zijn (dus niet hetzelfde als in The Sims)

Komt er ook een stad in het spel of moeten we wachten op een uitbreidingspakket hiervoor?
Er is in The Sims 2 al een stadsgedeelte, waar je boodschappen kunt doen en kunt winkelen (kleding).

Zullen de 'Groentjes' en 'Van de Kerkhof' ook in The Sims 2 te vinden zijn?
Ja, natuurlijk. Zonder hen zou het geen Sims spel zijn.

Wat is het maximum aantal Sims in één huishouden?
Hetzelfde als in de oude Sims: 8 personen. Zo blijft het (redelijk) overzichtelijk voor de speler.

Wat moeten we ons bij de buurten voorstellen?
The buurten/wijken in The Sims 2 zijn veel mooier(!) en beter aanpasbaar. Je kunt je eigen gemaakte buurt vanuit SimCity 4 in The Sims 2 importeren. Als je op een kavel bent, zul je ook geen grijze achtergrond zien zoals in de gewone Sims.

Kunnen Sims ook scheiden?
Ja, Sims kunnen ook scheiden.

Kunnen tieners ook 'spelen' zoals volwassenen?
Nee, maar volwassenen en bejaarden kunnen dat wel. Er zijn echter wel speciale interacties voor elke leeftijd, dus ook voor tieners.

Weten Sims welke kamer van hen is, zodat de ouders niet in de kinderkamer slapen en andersom?
Ze weten het niet vanzelf, maar je kunt het ze aanleren.

Welke objecten kunnen diagonaal tegen muren worden geplaatst?
Deuren en vensters sowieso. Maxis is op dit moment nog bezig met het bekijken welke objecten er nog meer tegen schuine muren kunnen worden geplaatst.

Kunnen Sims van hetzelfde geslacht ook trouwen?
Ja

Kunnen aparte families samen wonen?
Ja, je kunt huishoudens creëren met Sims die samen in één huis leven en die geen familie van elkaar zijn. Opa's, oma's, vaders, moeders, kinderen, ooms, tantes, neefjes en nichtjes kunnen allemaal onder één dak wonen!

Hoeveel verdiepingen kan een huis hebben?
In The Sims2, kunnen gebouwen 3 verdiepingen hebben. Als toevoeging, kun je een dakterras bouwen.

Kunnen kinderen en tieners pyamaparty's houden?
Ja, je kunt Sims uitnodigen om te blijven logeren op een pyamaparty, compleet met fastfood en spookverhalen.

Zijn er in The Sims 2 meer interacties met baby's, dan alleen maar zingen, spelen en voeden? Zo ja, wat zijn dan nieuwe interacties?
Er zijn een hoop nieuwe sociale interacties voor babies buiten zingen, spelen en voeden. Je Sims kunnen babies leren lopen en leren praten. Volwassen Sims kunnen de babies in de lucht gooien en ze weer opvangen. Daarbij moeten babies ook verschoond worden, gewassen worden en in slaap worden gebracht.

Wat is er anders aan banen en carrières in The Sims 2?
Er zijn heel wat dingen veranderd op het gebied van werk. Er is verschillende kleding op elk gebied, om te laten zien welke rang ze hebben op dat gebied. Sims zullen weekenden hebben om meer tijd met familie en vrienden door te brengen. Tieners en bejaarden hebben ook banen, maar compleet andere banen als volwassenen.

Zijn er nieuwe manieren voor Sims om dood te gaan?
Ja, door ouderdom.

Hoe gedetailleerd zijn evenementen?
In The Sims 2, zijn belangrijke momenten zoals bruiloften veel gedetailleerder als in de originele Sims. Voorbeeldje: als je Sims gaan trouwen of worden ontvoerd door aliens komen er filmeffecten en speciale effecten dat de gebeurtenis pas echt tot leven brengt en dramatisch effect geeft.

Kunnen Sims ook wassen doen?
We (Maxis) zijn niet van plan om de Sims hun was te laten doen. Waarom is iedereen zo gefixeerd op de was??

Als een vrouw Sim vreemdgaat en zwanger word van de minnaar, komt het dan uit?
Ja, er is de mogelijkheid dat de Sim met wie de vrouw een relatie heeft te weten zal komen dat het kind van een ander is

Hoe verloopt het uit huis gaan van een Sim?
Als een Sim uit huis gaat neemt die Sim alle persoonlijke eigendommen mee. Die objecten en bezittingen kunnen dan gebruikt worden bij het inrichting van de nieuwe woning.
Last edited by Rosana on Jan 24, 2006 7:59am, edited 1 time in total.

Myshuno Addict
908 Posts

SNW Webmiss
14293 Posts
sesoeja wrote:Jeuhh!! Dat is nou leuk, TS2 ruleert! =]

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik kan niet wachten :P maar dat zal wel moeten hahaha! Ik ben trouwens meer informatie aan het verzamelen over The Sims 2™ en ook over CaSIE :D

Nooboo
11 Posts
Wow ik kan niet wachten tot the sims2 uit is!!!! en ga gelijk bij me pappie slijmen voor een niewe/betere computer :twisted:

xxxrenate

SNW Webmiss
14293 Posts
:lol: ik hoef gelukkig geen betere PC, zou ik niet krijgen ook van m'n pa (die is dr namelijk niet meer) en mn ma heeft er geen geld voor :D gelukkig kan mn PC het aan... :D Ben trouwens bezig met nog meer info over The Sims 2™, dat je het weet :D

Nooboo
1 Posts
heyyyy luitjes, ik heb gehoord dat de sims 2 uitkomt op 6 mei, maar het is vast te mooi om waar te zijn! maar wel gek dat ze nu de sims 1 aan het uitverkopen zijn....................
greatzzzz sophie oftewel sexy :D

SNW Webmiss
14293 Posts
allereerst welkom ;)
Ik heb inderdaad ook op bepaalde sites gehoord dat de Sims 2 op 6 mei uit zou komen, maar Maxis zelf zegt dat het op z'n vroegst juli wordt :( nu maar hopen dat het echt waar is :w00t: (dat van 6 mei)

Bella's Best Friend Forever
1829 Posts

ik heb egt vet zin om de sims 2 te gaan spelen en gelukkig kan de pc het aan!! :lol: :lol: want waar zouden we zijn zonder de sims??....... :?: ...ook hier denk ik :!: :!: :D 8) maar dan zou de wereld een stuk ssaaier zijn :oops: :cry: maar dat issie niet want de sims bestaat en de sims 2 zal beter dan ooit tevoren zijn :D :lol: :) :( 8) :twisted: :roll: :wink:

xx saaron

1829 Posts
jah en nou wil ik owk een sims 2 poppetje als avatar....die en met die piercings en tattoos bij der oog en met dat gekleurde haar MAAR het LUKT niet...kan ik niet mee leven eigelijk!

SNW Webmiss
14293 Posts
dat komt dan ook omdat je geen avatar hebt geselecteerd ;) als je wilt kan ik het wel voor je in orde maken... maar je kunt het ook op de website doen of op het forum.

1829 Posts
Ik wil best Moderator worden bij The Sims2.
Ik ben dus Sharon, ik ben 13 jaar en woon in Gemert.
Ik ben meestal gewoon The Sims aan het doen(al die uitbreidingen dus) of ik zit op de GameCube The Sims Bustin' Out te doen OF op internet info zoeken over The sims2 en dan ook plaatjes en filmpjes.
:D Saaron :D

Nooboo
23 Posts
kijk anders eerst is bij : crew worden ;)
casie word verwacht 10 mei, mei is zeker, 10 mei nog niet (dus het kan evengoed mei 2005 worden ;) nee hoor, mei 2004 :D)

1829 Posts
ik heb ff een vraagje. :? kunnen kinderen bij de sims ook denken: jaaah ik wil later bij de brandweer want ik vind de brandweer stoer!! :D zodat ze dus een FAVO beroep hebben
en Rosana.....weet je misschien wanneer die Artwork op de site komt? Zodat leden iets moois kunnen maken :wink:
Doegiessss
Saaron :)

SNW Webmiss
14293 Posts
in de tussentijd mag je je artwork altijd op het forum wegzetten hoor :D

ik moet nog ff wat uizoeken over hoe ik jullie iets laat uploaden. Maar dat komt goed :D

1829 Posts
okeej mooooooi...dat lijkt mij wel heel leuk, ik heb wel al eens met de sims artwork programmaatje een schilderij van Johhny Depp :P :P en Keanu Reeves :wink: gemaakt....mijn favo acteurs vooral Johnny :P

• Stats