Bespreek hier alles wat met De Sims 2 te maken heeft. Je kunt hier ook je eigen items showen. Of je kunt meedoen met een van onze legacies!

Geen custom content icoontje weergeven bij items

SNW Webmiss
14293 Posts
Hetgeen je in deze 'tutorials' leest is geheel op eigen risico. Ik hou mezelf niet verantwoordelijk voor bugs, fouten en crashes van de games van de leden hier. Ik deel enkel mijn ervaringen.

Ik maak zelf gigantisch veel downloads, of nou ja, creaties die eventueel later ook ter download beschikbaar worden gesteld :p En ik heb daarom een tip voor creators.

Ik zet mijn eigengemaakte objecten/recolors/skins enzovoorts altijd in een bepaalde installatiemap van De Sims 2. Hiermee verdwijnt dat custom content icoontje (soort sterretje/bloemetje) en je kunt het dan ook niet per ongeluk verwijderen. Daarnaast heb ik persoonlijk het idee dat het spel sneller start als het in de installatiemappen staat. Wil je meer weten, lees dan hieronder verder.

Je hebt 2 locaties. De ene is in de Mijn Documenten, dat is waar de Saved Game staat, dus jouw SavedSims, Downloads, de buurten en Sims waarmee je speelt, de grafische instellingen enzovoorts.
De andere locatie is de installatiemap zelf. Ik heb bij mij het spel op een andere partitie geïnstalleerd, maar de meeste mensen hebben hun software en spellen meestal op de C:/ geïnstalleerd.

In dit geval heb ik het over de map C:Program FilesEA GAMESThe Sims 2 Apartment LifeTSDataResCatalogBins. Als je daarin je eigen creaties wegzet, zul je zien dat ze niet verwijderbaar zijn vanuit het spel!

Tip: doe dit alleen met eigen creaties waarvan je weet dat ze veilig zijn.

Team Llama
408 Posts
Een "handige" bijkomstigheid hiervan (of juist niet, 't is maar hoe je het bekijkt): als je meerdere gebruikersaccounts op je PC hebt, krijg je op deze manier al die downloads tegelijkertijd voor iedereen in het spel. Je hoeft dus niet onder elk Windows account de downloads opnieuw te installeren.
Image
Webmaster The Sims Zone - Webmaster The Spore Zone - Blokjeseliminator - SNWeblogs!

SNW Webmiss
14293 Posts
Hmmm daar heb ik niet eens bij stilgestaan, maar dat is idd een goede tip.

Nadeel hieraan is wel dat als je huizen ofzo maakt, en custom content gebruikt die in deze mappen staan, deze niet mee worden opgeslagen in het bestand dat je in de PackagedLots vind... Logische reden hierachter is dat de bestanden in de installatiemappen staan.

Bella's Best Friend Forever
2316 Posts
Moet ik de huizen die ik dan wil downloaden ook in die map plaatsen?
ImageImage

SNW Webmiss
14293 Posts
Nee het gaat echt alleen om custom content zoals recolors, objecten, kleding, muren, vloeren en daken. De dingen die je in de catalogus ziet als je aan het bouwen/sim aan het maken bent. En nogmaals, het is verstandig er alleen dingen in te zetten waarvan je weet dat ze veilig zijn.

Huizen dubbelklik je gewoon na het installeren en dan wordt het vanzelf in de goede map gezet :D

• Stats