Bespreek hier alles wat met De Sims 2 te maken heeft. Je kunt hier ook je eigen items showen. Of je kunt meedoen met een van onze legacies!

De Hippie Legacy

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik was dit al maanden van plan, maar ik heb zelf maandenlang geen Sims gespeeld omdat ik het te druk had (helaas). Echter, nu ben ik er wel aan toegekomen. Dus hier is ie! Bereid je maar voor.

Benodigde spellen:
- De Sims 2
- De Sims 2 Gaan het Maken

Deze heb je eigenlijk ook nodig!
- De Sims 2 Studentenleven (Alleen te gebruiken in combinatie met Seizoenen)
- De Sims 2 Seizoenen
- De Sims 2 VrijeTijd

Deze pakketten heb je niet nodig, maar mag je uiteraard wel gewoon gebruiken:
- De Sims 2 Nachtleven
- De Sims 2 Huisdieren
- De Sims 2 Op Reis

Wat is het idee? Nou, de titel zegt het al hè, je Sims worden hippies. Nu we al bij uitbreiding nummer 7 (VrijeTijd) zitten, zitten er best wel wat dingen in je spel die van je Sims complete hippies kunnen maken.
Hoe precies? Nou, om te beginnen, mogen je Sims geen baan nemen. Ze mogen dus geen geld verdienen door een vaste baan te hebben. Het zijn tenslotte hippies. Hippies verdienen hun geld op een andere manier. En daarom heb je ook Gaan het Maken nodig. Want je hippie Sims gaan hun eigengemaakte spullen aan huis (dus geen openbaar kavel) verkopen.

== HOE GAAT JE SIM GELD VERDIENEN? ==
Even een overzichtje:
In De Sims 2 kun je schilderen. Vanaf De Sims 2 Huisdieren kun je ook custom schilderijen maken (zelf plaatjes in de map Mijn DocumentenEA GamesDe Sims 2Paintings zetten en schilderen maar. Heb je trouwens wel niveau 5 van creativiteit voor nodig - voor custom schilderijen)
In De Sims 2 Studentenleven kun je muziek maken met gitaren, piano, drumstel en dergelijke. Zo kun je solo of in een band geld verdienen door ergens op te treden (dit is eigenlijk alleen handig als je het op een openbaar kavel doet, of als je echt heel veel mensen op bezoek hebt).
In De Sims 2 Gaan het maken kun je bloemen maken en natuurlijk ook speelgoed. Kinderen mogen met het limonadekraampje ook centjes verdienen.
Je mag geen kapsalon openen. Sowieso laten hippies hun haar lang groeien. Kappers kosten alleen maar geld dus kappers zijn evil voor hippies :p Je mag ook geen items uit de catalogus verkopen. Dat zou het hele 'zelfgemaakt' principe bederven. Je mag ook geen restaurant beginnen. Je mag geen kaartjesapparaat gebruiken om geld te vangen voor het bezoek van klanten.
In De Sims 2 Seizoenen kun je vissen en groenten/fruit verbouwen. Deze kun je verkopen, maar hier moet je ook van gaan leven als je deze expansion in je bezit hebt. Het is de bedoeling dat je vanaf de derde generatie niet meer boodschappen gaat doen, maar gewoon zelf je eigen producten verbouwd.
In De Sims 2 VrijeTijd kun je pottenbakken en items maken met een naaimachine. In VrijeTijd zit ook een Nectar Kraampje waarmee je Sims drankjes kunnen verkopen. Dit mag ook.
Je mag alle bovenstaande dingen combineren. Je hoeft dus niet 1 ding te kiezen om geld mee te verdienen. Maar je Sims moeten hun items hoe dan ook verkopen (niet via de catalogus, maar echt aan klanten).
Het niveau van het bedrijf doet er niet echt toe. Zolang het maar 5 generaties meegaat en 5 generaties kan onderhouden.

== VAARDIGHEDEN ==
Iedere Sim in de familie moet de creativiteit op niveau 10 krijgen, in de tienerperiode (dat lukt best, als je daarmee begint vanaf de peutertijd). Daarnaast is het raadzaam (maar niet verplicht) om zowel Koken als Techniek op een hoog niveau te krijgen. Gezien het feit dat je geen brandalarm mag, is het dus verstandig als je Sims goed kunnen koken. Je Sims mogen ook geen mensen inhuren, dus ook geen klusjesman (nu zal dat niet zo'n extreem probleem worden, aangezien je bijna geen elektrische apparaten in huis mag halen).
Badges zijn ook niet verplicht, maar omdat je een soort business start, is het wel handig als je een zilveren badge haalt voor de kassa, verkopen en voorraad. Het is echter geen verplichting. Alleen iets om het voor jezelf makkelijker te maken.

== HOBBIES ==
In De Sims 2 VrijeTijd zitten hobbies. Je hippie Sims mogen een hobby hebben en deze uitoefenen. Ze kunnen alleen veel (dure) hobby items niet aanschaffen. Daarvoor moet je dan dus of naar een hobbykavel, of gewoon accepteren dat ze er niet mee kunnen spelen.

== HUISDIEREN ==
Je hippie Sims mogen huisdieren nemen. Deze huisdieren mogen alleen geen baan nemen. Dat is in strijd met de levenswijze van de hippies. De huisdieren mogen verder wel allerlei dingen leren.

== PERSONEEL en HULP INHUREN ==
Je Sims mogen absoluut geen mensen in dienst nemen voor hun bedrijfje. En ze mogen ook geen mensen inhuren voor in huis (geen schoonmaker, geen klusjesman/vrouw, geen kindermeisje, geen tuinman/vrouw, geen bartenders et cetera).
Je mag ook geen robots kopen of maken.

== TIJDSCHRIFTEN ==
In het basisspel kun je tijdschriften kopen op openbare kavels. Deze mogen je Sims dus niet aanschaffen. In De Sims 2 VrijeTijd kun je ook tijdschriftabonnementen nemen. Dit mag ook niet.

== NAAR DE STAD ==
Je hippiesims mogen enkel naar de stad toe om (in de eerste twee generaties) boodschappen te doen, mits ze hun eigen auto hebben (Nachtleven). Daarnaast mogen ze naar de stad om voor elke leeftijd/geslacht een hippie outfit te kopen. Het moet in elk geval geen moderne outfit zijn (bij voorkeur hippiekleren en vrolijke kleuren)

== MOBIELTJES, MP3 SPELERS en HANDHELDS ==
Je kunt in De Sims 2 Studentenleven in de stad mobieltjes, game handhelds en mp3 spelers aanschaffen. Dit is echter allemaal luxe en mag je voor je hippies dus niet aanschaffen.

== ELEKTRONICA & LUXE ==
Hippies geloven in wereldvrede en beter zorgen voor de natuur. Daarom willen ze zo min mogelijk gebruik maken van luxe, dure en elektronische items.
Wat mag je Sim allemaal absoluut niet kopen?
Sowieso geen dure, luxe items. Maar bepaalde dingen mogen in het geheel niet: computer, televisie, vaatwasser, vuilverwerker, magnetron, keukenmachine, espressoapparaat, inbraakalarm, brandalarm, brandsprinkler, games/arcades, wekkers, alle auto's (op de goedkoopste auto na. Als je Nachtleven hebt, dan moet je zelf de boodschappen gaan halen in de winkel, niet laten bezorgen. Verder mag je dan ook nog deze specifieke auto downloaden, de VW Beetle uit '73. Die kost §725)
Wat mag wel gekocht worden (maar beperkt, dus niet het duurste; juist zo goedkoop en simpel mogelijk)
bad (dat houten bad wat standaard in TS2 zit), toilet, koelkast, gasfornuis, radio (de kleinste op de grond of een boombox), simpele telefoon, klokken (niet heel nodig, maar het mag), goedkoopste koffiezetapparaat,
Algemene regel voor het kopen van bedden, banken, stoelen, tafels, keukenkastjes, kledingkasten, lampen, decoratieitems, enzovoorts is dat het gewoon bij hippies moet passen en niet extreem luxe is. Geen stalen meubels bijvoorbeeld als er ook houten zijn (dat past gewoon niet echt in het plaatje).

== BELLENBLAAS APPARAAT ==
Als je Studentenleven hebt, moet je een bellenblaas apparaat kopen voor je hippie Sims ;) Hoeft niet direct, maar het moet in de eerste generatie gekocht worden.

== COLLECTIE ==
We hebben een collectie gemaakt met daarin items die sowieso wel mogen. Hierin zitten items van allerlei expansion packs. Dus als je niet alle expansions hebt, zie je wellicht items die je niet kunt kiezen. Maar je kunt de collectie dan alsnog wel gebruiken. Zet het bestandje gewoon in je Mijn DocumentenEA GamesDe Sims 2Collections map. Dan staat ie in je spel.
Download het collectie bestandje hier.
In de collectie staan geen bedden/stoelen/banken/tafels/oppervlakken/kledingkasten/deco items. Deze items zijn zo algemeen dat je zelf wel kunt kijken wat er "hippie" genoeg is om te gebruiken. Zolang het maar bij hippies past (en niet te duur en te luxe is), is het goed.

== STAMSIM ==
Je mag bij de stamsim zelf weten hoe hij/zij eruit komt te zien. Maar je moet wel zorgen dat het een hippie wordt! Anders is de lol er vanaf.

== HET KAVEL ==
Kavelgrootte 3x3, 3x4, 4x3 of 4x4. Hou er rekening mee dat je niet tussendoor mag verhuizen. En het moet een leeg kavel zijn. Je moet ook eraan denken dat hierop een huis moet komen, een gebied (gebouw of gewoon buiten) voor de verkoop van de spullen, en heel veel natuur (bomen enz). Dus plan het goed in.

== CHEATS ==
Niet cheaten. Je mag wel de moveobjects cheat gebruiken als je Sim vast zit. Je mag ook de roof cheat gebruiken om een steiler of juist vlakker dak te kiezen. De 45 graden cheat (om objecten 45 graden te draaien ipv 90 graden) mag je ook gebruiken. Daarnaast mag je bij het maken van foto's de plumbob en de tekstballonnen met een cheat onzichtbaar maken. Maar gebruik absoluut geen geldcheats, geen cheats om er beter van te worden, geen codes en geen objecten!
(Bon Voyage) Je mag niet graven om dingen op te graven. Je verdient hiermee veel te makkelijk geld en de hippies vinden dat vernieling van de natuur!
In VrijeTijd krijg je een PC van meneer Humble. Deze dien je per direct te verwijderen (niet uitpakken, gewoon meteen verkopen). Als je hem niet uitpakt, krijg je er ook geen geld voor.

== DE SIMS 2 STUDENTENLEVEN ==
Je Sim mag alleen gaan studeren als je ook De Sims 2 Seizoenen hebt. Als je de volgende generaties laat studeren, gelden de volgende regels. Je Sim mag niet werken als barista/barman, mag niet poolen voor geld, mag niet werken in de cafetaria. Optreden (muziekinstrumenten) voor geld mag wel. Lesgeven aan andere Sims mag ook.
Als je Sim klaar is met studeren, heeft hij/zij 20.000 aan geld wat wordt meegebracht. De eerste generatie die gaat studeren, moet na het studeren §12.000 uitgeven aan appel-, sinaasappel- en citroenbomen (uit Seizoenen). De §8000 die overblijft mag je gebruiken voor het inrichten van de woning. De tweede generatie die gaat studeren moet na het studeren minstens §7500 uitgeven aan een kas (alleen de kas zelf!). De overgebleven §12.500 kun je ook nog gebruiken voor de kas, maar mag ook besteed worden aan andere dingen in de tuin, winkel en huis. Gaan er daarna nog generaties studeren, dan mag je zelf weten wat er met de §20.000 gebeurt (mits het wel volgens de regels is van de legacy natuurlijk).

== DE SIMS 2 SEIZOENEN ==
Met het verbouwen van groenten en fruit, mag er niet gesproeid of bemest worden. Je mag de boel wel natuurlijk bemesten met compost! Hippies zijn grote fans van compost.
Mocht je er al iets mee doen, als je bij de tuinclub gaat, en de wensput krijgt, dan mag je deze niet gebruiken voor geld.

== DE SIMS 2 OP REIS ==
Je eerste generatie mag zolang in een tentje slapen, totdat hij/zij genoeg geld heeft om een bed enzovoorts aan te schaffen. Het hoeft niet. Het is alleen iets dat je zou kunnen doen. Daarmee train je trouwens gelijk de Natuur hobby, als je tenminste VrijeTijd hebt.

== DE SIMS 2 VRIJE TIJD ==
Je mag de PC van meneer Humble niet uitpakken. Deze moet je direct weggooien zonder het pakketje open te maken.
Verder mag je ook absoluut geen geldwens doen met de Geestlamp.
Je mag aan wedstrijden meedoen.

== ASPIRATIES ==
Qua aspiraties moet je nog steeds een dobbelsteen gebruiken als iemand ouder wordt. Alleen vallen er bepaalde wensen af. Je kunt de familiewens, kenniswens en populariteitswens krijgen. De redenen dat we de andere 2/4 wensen niet doen, kun je hier ook lezen. Romantieksims willen vooral veelal vreemdgaan. Nu zijn hippies wel heel "vrij", maar deze legacy is al best wel moeilijk. En dan komt dat echt helemaal niet goed. De rijkdomwens doen we ook niet. Op zich zou dat prettig zijn met de "business" die de hippies dan hebben. Maar daar staat tegenover dat Sims met deze wens echt continu dure items willen aanschaffen en dat mag helemaal niet in deze legacy. Als je Nachtleven hebt, heb je ook de genotswens. Deze rijmt alleen absoluut niet met hippies (Sims willen continu uitgaan, op dates gaan, plezier hebben in de stad enz), maar je hippies bevinden zich toch vooral op hun eigen kavel waar ze werken aan hun hippiezaakje. De tostiwens kun je ook zich ook niet direct kiezen. Daarbij is die echt heel vervelend. En zeker met deze legacy. Je mag met de dobbelsteen dus uit Familie, Kennis en Populariteit kiezen. Als je De Sims 2 Vrije Tijd ook hebt, dan mag je als tweede wens een willekeurige wens kiezen (en ten alle tijde wijzigen, met dat apparaat om wensen te wijzigen).
Wat gooi je, wat krijg je?
1 - 2 : Familie
3 - 4 : Kennis
5 - 6 : Populariteit

== RELATIES ==
Ook in deze legacy mag je alleen met NPC's en townies trouwen.

== KINDEREN ==
Je hippiesims hoeven geen rekening te houden met de 1x zwanger limiet in deze legacy. Je moet alleen rekening ermee houden dat de legacy al vrij moeilijk is. Meer dan twee kinderen wordt dus moeilijk. En (maximaal) 4 kinderen, wordt eigenlijk gewoon onmogelijk omdat je die generaties ook weer groot moet brengen en zijzelf ook weer gezinnen zullen starten. Bepaal dus zelf hoeveel kinderen er komen, maar zorg dat je nog kunt uitbreiden!

== GENERATIES ==
Je moet in totaal 5 generaties aan hippies grootbrengen. Onderschat het niet. Het zijn niet veel generaties, maar het is best wel moeilijk door alle beperkingen!

Deze legacy is bedacht door Rosana van SNW, met hulp van Mogway (DMS2C) en ChEeTaH (TSZ). Je mag hem niet zomaar overnemen voor je eigen site.

Crumplebottom's New Obsession
2748 Posts
Hippe uitdaging Roos! Ik ga hem zeker proberen ^^

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik ben 'm ook al aan het doen. Maar het ging iets trager dan bij gewone legacies die ik gewend ben dus ik heb nog geen update af...

Team Llama
408 Posts
Hij lijkt me pittig - ik heb 'm je al zien spelen, het is wel een superleuke en originele uitdaging! Toch best wel anders dan de gemiddelde legacies, heel creatief. Ik wacht met ongeduld op je updates, ha 'm zelf ook proberen! :P
Image
Webmaster The Sims Zone - Webmaster The Spore Zone - Blokjeseliminator - SNWeblogs!

Bella's Best Friend Forever
2137 Posts
Ziet er best leuk uit, ik kijk wel of ik wel probeer. :p
Image
Forum Rules | Forum Regels | [url=http://www

SNW Webmiss
14293 Posts
Eindelijk wat mensen die nog reageren lol. Dacht al dat Mog en ik de enigen waren die m wel leuk leken en gingen proberen :p

2316 Posts
Ik wil m ook gaan doen, die auto vind ik trouwens ook echt cool! Vooral die herbie versie hihi! Maar is die site wel een beetje betrouwbaar om spullen te downloaden?

Echt vervelend dat ik pas komend weekend of de week erop kan beginnen maja ik ga m zeker spelen! :D
ImageImage

SNW Webmiss
14293 Posts
Die auto heb ik volgens mij oorspronkelijk van MTS2 gedownload, alleen nu staat ie op de site van de maker zelf. Ik denk wel dat je het kunt vertrouwen hoor. Die download sowieso. Die heb ik al heel lang in m'n spel :)

Tof dat je m gaat spelen Ann! :D

2316 Posts
Dan zet ik m bij mijn downloads klaar voor volgende week hihi, wordt een leuke hippie met bloemetjes beetle ;)
ImageImage

Laganaphyllis Simnivorii
7900 Posts
Oehh deze lijkt me idd ook heel leuk om te doen :D

Ik ga 'm denk ik proberen :D
Image
Deze smiley's worden gepromoot door Tamara: :celebration: :clown2: :blowkiss: :cornerpeek:

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik heb idd ook die met bloemetjes lol! Mss moet ik de komende week wat recolors ervoor maken, zodat er meer "hippie-auto-keuze" is lol :p
Als men daar interesse in heeft, moeten jullie t laten weten. Is niet zo'n groot werk denk ik...

Tof Tamara! :D

Laganaphyllis Simnivorii
7900 Posts
Ik heb ook die auto! :lol: Nja, da's echt DE hippie wagen bij uitstek! :D

Maar even een klein vraagje, mag je de geldboom gebruiken? Ik denk 't niet, maar 't staat er niet bij :)
Ohh en nog iets, ik ben zo foto's aan 't trekken en dan doe ik er een bijschrift bij, waar kan je die terugvinden? Of moet ik die uploaden naar desims2.nl, want daar heb ik niet echt veel behoefte aan. Aangezien 't mijn eerste legacy is en ik er niet erg goed in ben :)
Image
Deze smiley's worden gepromoot door Tamara: :celebration: :clown2: :blowkiss: :cornerpeek:

SNW Webmiss
14293 Posts
Euhm nou ik maak gewoon notities, doe geen beschrijvingen bij de foto's omdat ik het zelf ook niet upload naar de exchange ofzo. Als ik dan de foto's ga uploaden, zet ik ze hier op de site, en schrijf ter plaatse een korte beschrijving bij elke foto.
Het maakt mij niet uit hoe je dat doet natuurlijk. Maar ik doe het in elk geval zo. Ik heb ook voor elke legacy gewoon een schrift waarin ik opschrijf wat er gebeurt is zo per dag (ik doe dat, maar dat hoef je niet te doen). Dus euhm dag 1 zoveel skills, en de ware liefde bv gevonden :p EN dan dag 2 zwanger, dag 3 plantjes weggezet etc etc.

2316 Posts
Ik ben btw wel erg geinteresseerd in nog recoolers voor die auto! Ik heb nog wel ideetjes voor hippie auto's haha!
ImageImage

Laganaphyllis Simnivorii
7900 Posts
Ohh ok, nah dan doe ik 't ook zo, ik was 't ook eerst zo aan't doen. Alles opschrijven enz, maar toen zag ik dat je er ook dingen bij kon schrijven... dusjah. Maar ik denk dat ik teveel foto's neem... Haha, ik zie wel :p

Maaruhm hoe zit 't met die geldboom?
En dan nog een vraag, mag je de levenswens veranderen van de sim met wie je trouwt? Als die romantiek of dergelijke heeft?
Image

• Stats