Bespreek hier alles wat met De Sims 2 te maken heeft. Je kunt hier ook je eigen items showen. Of je kunt meedoen met een van onze legacies!

Haal eruit wat erin zit uitdaging!

Crumplebottom's New Obsession
2748 Posts

Doel: Verschillend per generatie!
Benodigde spellen: Alle uitbreidingen!

Maak een nieuwe lege buurt aan met alle buurten, de hoofdbuurt moet leeg blijven de andere buurten mag je de standaard buurt gebruiken.

1e gen: Maak een sim aan in CAS, geef je sim alle kenmerken die jij wilt.
Plaats in de lege hoofdbuurt een kavel van 5 x 5 en laat je nieuwe sim hier gaan wonen.
Je sim mag alle banen aannemen die hij / zij wilt. Behaal de levenswens van je sim, zoek ondertussen ook een goede partner, je mag maar 1x zwanger raken dus pas goed op de 2e gen!
Je mag alleen trouwen met NPC’s of townies.
Je sims in de 1e gen mogen niet:
- studeren (kan ook niet)
- een kavel bezoeken uit de stadsbuurt
- een winkel beginnen (heeft je sim de wens van 5 top zaken dan zal hij / zij deze niet kunnen vervullen, je mag je sim 1x een andere wens geven, dmv de dobbelsteen)
- huisdieren adopteren
- vissen of groenten en fruit kweken
- op vakantie gaan
- een hobby lot bezoeken (ze mogen wel in de zone raken van de hobby)

2e gen: Probeert zoveel mogelijk beurzen binnen te krijgen en gaat vervolgens studeren in de richting van zijn / haar keuze. Studenten mogen alleen op de universiteit een openbaar kavel bezoeken.
Als je sim klaar is met zijn / haar opleiding dan moet deze weer in het ouderlijke huis terug keren. Je sims zoekt vervolgens een baan en partner om kinderen mee te krijgen.
De 2e gen mag ook maar 1x zwanger raken, alleen trouwen met NPC of townie of student.
Je sims in de 2e gen mogen niet:
- een kavel bezoeken uit de stadsbuurt
- een winkel beginnen (heeft je sim de wens van 5 top zaken dan zal hij / zij deze niet kunnen vervullen, je mag je sim 1x een andere wens geven, dmv de dobbelsteen)
- huisdieren adopteren
- op vakantie gaan

3e gen: mag gaan studeren hoeft niet! Mag ook maar 1x zwanger raken en mogen openbare kavels bezoeken. Natuurlijk proberen om de levenswens te vervullen, alleen trouwen met npc of townie.
Je sims in de 3e gen mogen niet:
- huisdieren adopteren
- op vakantie gaan

4e gen: mag gaan studeren hoeft niet, deze gen moet een winkel openen en deze op nivo 10 hebben als de 4e gen dood gaat, zodra de winkel op nivo 10 is mag de levenswens worden vervuld (tip je MAG een winkel aanhuis beginnen). Mag ook maar 1x zwanger raken.
Je sims in de 4e gen mogen niet:
- huisdieren adopteren
- op vakantie gaan

5e gen: mag gaan studeren hoeft niet. De 5e gen mag de winkel sluiten als deze uiteindelijk in het bezit is gekomen van de 5e gen. (Als de 4e gen overlijdt en de winkel gaat naar een andere gen dan de 5e dan moet de winkel openblijven totdat de 5e gen hem krijgt). De 5e gen moet als je sim volwassen is geworden minimaal 1 dier adopteren (hond of kat) en deze een goed leven geven, of je puppies / kittens krijgt moet je helemaal zelf weten, ook bepaal je zelf of je een dier een baan geeft. Levenswens vervullen, trouwen, mag 1 x zwanger raken.
Je sims in de 5e gen mogen niet:
- op vakantie gaan

6e gen: mag gaan studeren hoeft niet. De 6e gen mag alle dieren wegdoen of houden maar mag geen nieuwe dieren adopteren. De 6e gen moet van het land gaan leven en pas de levenswens gaan vervullen als er een gouden badge is voor vissen en tuinieren. (tip begin dus zo vroeg mogelijk aan deze 2 badges zodat als je sim volwassen wordt deze zijn / haar droombaan kan vinden.) Deze regel telt alleen voor de eigen sim, de npc / townie waarmee getrouwd wordt hoeft geen badges te hebben en mag gelijk zijn / haar levenswens vervullen.
De 6e gen mag 2x zwanger raken, maar pas op voor iedere sim die geboren wordt (7e gen) moet de opdracht van de 7e gen worden uitgevoerd.
Je sims in de 6e gen mogen niet:
- op vakantie gaan

7e gen: mag / mogen niet gaan studeren. Ze hoeven niet van het land te leven en mogen alle vijvers, kassen slopen. De 7e gen moet op vakantie gaan en alle vakantie herinneringen krijgen, als de 6e gen 2 kinderen of meer heeft voortgebracht dan moeten al die kinderen de vakantie herinneringen krijgen. De 7e gen mag pas op vakantie als deze volwassen is.
Er mag alleen getrouwd worden met lokale mensen op de vakantie bestemmingen, als je meerdere kinderen hebt dan kies je gewoon 1 kind uit die de generatie voortzet. Als alle vakantie herinneringen zijn behaald mag de 7e gen aan zijn / haar levenswens werken.
De 7e gen mag 2x zwanger raken.
Je sims in de 7e gen mogen niet:

8e gen: Moet uitblinken in de voorkeur hobby en 1 andere hobby naar keuze, dit telt wederom voor alle eigen sims van de 8e gen. Ze mogen gaan studeren hoeft niet, verder zijn alle opties van het spel open voor de 8e gen, zij mogen trouwen met alle npc’s en townies (ook op de eilanden). De 8e gen mag maar 1x zwanger raken!

9e gen: Moet gaan studeren, alle vaardigenheden bezitten (voor dat deze gen overlijdt), de winkel van de 4e gen kopen en deze opnieuw naar nivo 10 brengen. Mag alle lokaties in het spel bezoeken en trouwen met alle townies en npc’s. 9e gen mag maar 1x zwanger raken!

10e gen: Mag doen waar hij / zij zin in heeft :D

Als je kind opgroeit naar tiener dan bepaal je de wens met een dobbelsteen:
1 Rijkdom
2 Kennis
3 Familie
4 Romantiek
5 Populariteit
6 Genot of Tostiwens (je mag zelf bepalen welke je kiest, als je de tostiwens kiest moet je 1st de genotswens kiezen en dan vervolgens als je sim geen platina of gouden humeur heeft de wens veranderen zodat je de tostiwens krijgt)

Wat mag verder wel / niet
Je mag natuurlijk niet cheaten
Je mag gedownloade opbjecten gebruiken zolang deze objecten niet cheaten
De cheat moveobjects on / off is alleen toegestaan bij bugs in het spel.
Je mag alleen verhuizen als je huidige kavel te veel bugs heeft (neem dan wel alle grafstenen en carrièreobjecten mee,)
Je mag het spel niet herstarten als er iets gebeurd dat je niet leuk vindt.
Je mag alle wenspunten gebruiken en daarmee de wensobjecten kopen
Je mag d.m.v. de vrije tijd bonuspunten alle opties nemen, de 2e wens mag je zelf bepalen, maar je mag dit maar 1x doen dus denk goed na welke je kiest!

Haal eruit wat in je spellen zit extra:
2e gen: wordt zombie
3e gen: wordt vampier
4e gen: maakt een servo
5e gen: wordt weerwolf
6e gen: wordt plantsim
7e gen: haalt bigfoot in huis
De zombie en vampier mogen overlijden als de complete gen (dus ook partner is overleden)

Als je helemaal een uitdaging wilt dan kies je je 2e gen en die laat je 1st zombie worden, dan als de 3e gen volwassen is vampier, dan als de 5e gen volwassen is een weerwolf, als de 6e gen volwassen is plantsim.

Veel plezier met deze uitdaging!
Uitdaging bedacht door Mogway

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik ga m spelen hoor, alleen niet nu meteen :p

2748 Posts
lol jawel je moet hem nu gaan spelen :P ghehe :x geintje roos ;)

Laganaphyllis Simnivorii
7900 Posts
Ik wil altijd jou legacy's proberen te spelen, maar ik stop meestal nogal snel, omdat het mij niet lukt ... :s
Image
Deze smiley's worden gepromoot door Tamara: :celebration: :clown2: :blowkiss: :cornerpeek:

SNW Webmiss
14293 Posts
Met Filmore zit ik nu op generatie 3. Het gaat best vlot maar ik speel te weinig (teveel aan het werk). Daarom speel ik ze niet snel uit. Maar het valt wel mee. Die van university is erg goed te doen! :D

Laganaphyllis Simnivorii
7900 Posts
Hmm, ok dan doe ik die om te beginnen. Maar je moet weten, ik gebruik meestal de meest makkelijke weg om dingen te doen, zoals bij skills leren bv :p :D

Maar heej, mss dat ik 't idd wel is probeer :D
Image
Deze smiley's worden gepromoot door Tamara: :celebration: :clown2: :blowkiss: :cornerpeek:

2748 Posts
deze is wat anders, het is iedere generatie wat anders het is niet zo van 10 gens halen en verder niks iedere gen heeft een uitdaging :D

Bella's Best Friend Forever
2316 Posts
Ohh dit wil ik graag echt doen, want ik heb nog nooit een plantsim, weerwolf of zombie gehad en vergeet dit steeds, ik weet ook niet meer wat bigfoot nou was eigk. Maja als ik volgende week mijn comp heb ga ik beginnen. Maar ik maak mijn sim wel in een buurt die ik al heb als je het niet erg vind, maar ik hou me aan de regels met NPC's enzo hoor :P En dan post ik hier foto's. Ik heb er zo'n zin in!!!
ImageImage

2137 Posts
Bigfoot is GrootPoot met Op Reis. :p Die kan je mee naar huis nemen als je relatie goed met hem is. ;)
Image
Forum Rules | Forum Regels | [url=http://www

Laganaphyllis Simnivorii
7900 Posts
Ja, heb ik gedaan, maar ik vond 't maar nix, dus heb ik 'm terug buiten geschopt hehe :blush:

Ik heb 1x een zombie sim gehad, en dat was voor mij part ook ineens de laatste keer. Die zijn écht irritant! :o
Image

2748 Posts
lol ja denken constant aan hersenen lol vampier is ook niet alles, maar een uber creature is ook erg lastig want je ziet op een gegeven moment echt niet meer wat het is, heel de alien verdwijnt :( plantsim is te makkelijk vind ik

2316 Posts
ja ik heb op reis niet, die wil ik ook niet, maar ik hoop dat ik dan nog wel mee kan doen met deze uitdaging ;)
ImageImage

SNW Webmiss
14293 Posts
Tamara wrote:Ik heb 1x een zombie sim gehad, en dat was voor mij part ook ineens de laatste keer. Die zijn écht irritant! :o

Die heb ik dus vanwege de Uni legacy en ik geef toe, man die zijn traag met lopen... Bij mij moet ze een uur van tevoren naar buiten gaan lopen om niet te laat op t werk te komen!
En dan nog te bedenken dat ik die nog wel alle generaties erin moet houden lol :p Ze verdient wel veel overigens...

Laganaphyllis Simnivorii
7900 Posts
Ja, dat niet alleen, maar ze zijn ook zo moeilijk met relatie's enz... Achja ^^

@Moggy: wat bedoel je trouwens met uber creature?

@Ann!: Ik had ook zoiets, omdat ik vakantie had van De Sims 1 en die niet goed vond, maar Op Reis is écht wel leuk hoor! :D
Image

2748 Posts
Tamara ubercreature: Alien, Zombie, Vampier, Weerwolf, Plantsim (en straks ook heks lol)
Dus alle wezen die je kunt maken in je spel

• Stats