Bespreek hier alles wat met De Sims 2 te maken heeft. Je kunt hier ook je eigen items showen. Of je kunt meedoen met een van onze legacies!

Tutorial gebruikmaken van Homecrafter

Bella's Best Friend Forever
1625 Posts

Tutorial van SNW_Keown van Simsnetwerk.nl. Deze tutorial mag niet elders gepubliseerd worden.

Wat heb je nodig:
  • De Sims 2
  • Homecrafter (Download)
  • Een tekenprogramma (Voorbeeld: Paint of Photoshop)

We beginnen door Homecrafter te openen. Deze kun je vinden op je bureaublad of bij Start » Programma's » EA Games » De Sims 2 Homecrafter Plus » De Sims 2 Homecrafter Plus.

Als het goed is krijg je die scherm te zien:

Image

In dit scherm kun je kiezen uit 4 mogelijkheden:
- Muurbedekking creëren
- Vloeren creëren
- Terreinsoorten creëren
- Afsluiten

Voor de tutorial gaan we een Muurbedekking creëren. Klik daarom op die optie.

Het scherm zou er nu moeten uitzien zoals hieronder:

Image

De opties hierin zal ik ook uitleggen.

Image
Bovenin zie je 3 functies die je in het begin ook al kon kiezen, zo kun je dus altijd heen en weer schakelen.

Image
Deze opties later je wat specifieker bladeren tussen de verschillende typen muurbedekkingen. Hetzelfde geldt voor de vloeren. De terreinen hebben dit niet, die hebben maar 1 type.
Het laatste symbool betekend alles en de rest is iets specifieks. Als je met je muis erover gaat zie je ook wel het type.

Image
Met deze opties kun je bladeren tussen alle behangen (of muren/terrein). Door erop te klikken kun je de prijs en beschrijving lezen.

Image
Hier zie je 3 knoppen. De eerste knop is `Nieuw materiaal creèren´. Dat houdt in dat je een complete nieuwe behang (of vloer/terrein) kunt creëren.
De tweede is 'geselecteerde materiaal bewerken', dus al gemaakte materialen aanpassen.
De laatste is 'Geselecteerd materiaal klonen', daarmee kopier je de behang (of vloer/terrein) en kun je die bewerken.

De andere opties leggen we later uit.

Voor de tutorial gaan we klonen, selecteer een leuke behangetje en klik dus op de 3e knop onderaan. Als het goed is krijg je het volgende scherm:

Image

Vanuit hier kun je weer een aantal dingen, maar laten we eerst eens het behang bewerken. Zoek daarom dus je behang op. De locatie staat aangegeven bij 'Structuur om te bewerken:' onder het voorbeeld. Open die locatie.
Bij mij is de locatie C:Documents and SettingsRutgerMijn documentenEA GamesDe Sims 2ProjectsHomeCrafter PlusWerkmap en mijn bestand heet wall-paintjewelroyalburgundy-stripe.bmp. Open deze in een tekenprogramma en bewerk het plaatje op jou manier, sla het vervolgens over het oude bestand op.

Ga dan terug naar Homecrafter en klik op het halfronde pijltje zoals hieronder links te zien is.
Image

Als het goed is heb je je nieuwe behang nu in Homecrafter. Als je een aantal lijnen ziet, zet dan Raster op o Uit.

Vervolgens kun je een beetje met je muis op het voorbeeld klikken en slepen of met de besturing spelen, zie plaatje hieronder.
Image

Om het voorbeeld weer recht te krijgen, klik op symbooltje dat je hieronder recht ziet.
Image

Als je tevreden bent geef een nieuwe titel en beschrijving, en eventueel verander je de prijs. Ook kun je eventueel het type nog veranderen.

Daarna moet je het opslaan, klik op de grote knop zoals in de volgende afbeelding.
Image
Je moet dan tot 2x toe accepteren, en dan ben je klaar om het te gebruiken in het spel.

===Je ding een download maken===

Je kan je behang, muur of terrein ook een download maken, dit doe je als volgt.

Selecteer als eerst je gemaakte ding en klik vervolgens op de knop zoals hieronder weergeven links.
Image

Geef een beschrijving en een titel en accepteer het vervolgens.
Image

Je bestand zal dat op je bureaublad staan, klaar om te worden geupload op de SNW Exchange!

By SNW_Keown.
Image

Mortimer Goth's Distant Cousin
701 Posts
a handig denk dat de meesten dit al wisten maar is wel tof en handig als je iets niet meer wist
Image
Last.fm - Facebook - Hyves

"Iemand met dyslectie niet op een forum laten is precies hetzelfde als iemand met een rolstoel niet over het voetpad laten rijden."
© Jeffrey

Nooboo
2 Posts
Ik snapte er eerst helemaal niks van, bedankt voor de tut! :gelukkig:

Servo's Slave
119 Posts
ik heb net homecrafter geinstalleerd, maar hij opent hem niet
Weet iemand hoe dit komt?
Ik heb windows vista..

SNW Webmiss
14293 Posts
Dat probleem heb ik ook gehad en er is een oplossing, maar niet vanuit EA zelf. Ga naar deze pagina en volg de instructies http://www.kims-design.net/get_homecrafter_working.html je krijgt de opdracht een nieuwe EXE te downloaden en de oude te vervangen. Daarna werkt het wel weer. Bij mij tenminste wel :)

Servo's Slave
119 Posts
X

SNW Webmiss
14293 Posts
Laat maar weten of het is gelukt of niet!

Servo's Slave
119 Posts
Ik heb geen WinRar om hem te 'unzippen' , weet je ook waar ik die Winrar kan krijgen?
x

SNW Webmiss
14293 Posts
2137 Posts
En omdat ik een pietje precies ben, de precieze link voor WinRar 3.8 :p

http://www.rarlab.com/rar/wrar380.exe
Image
Forum Rules | Forum Regels | [url=http://www

SNW Webmiss
14293 Posts
Mja, maar ik geef liever niet een directe link, als er een nieuwe versie is moet je m bijwerken omdat mensen anders een te oude versie downloaden enzo, daarom post ik gewoon de website, men kan het zelf ook wel vinden imo. (maakt me verder niet uit - ik zeg alleen waarom ik het niet zo heb gepost)

2137 Posts
Oh, ik dacht dat het zo wel handig zou wezen. :p Ik heb volgens mij nog altijd een iets oudere versie van WinRar. XD
Image
Forum Rules | Forum Regels | [url=http://www

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik snap het wel verder, ik vond het alleen zelf niet zo praktisch, omdat ik uit eigen ervaring weet dat dit soort topics wel nog vaak door leden bekeken worden, maar wijzelf kijken er niet in om op oude links te controleren. En dan heb je soms dat je na 2 jaar erachter komt dat er dus een heel oude versie gelinkt wordt. Vandaar mijn reactie :p

Servo's Slave
119 Posts
Ik ga nu proberen of het lukt!

x

• Stats