Bespreek hier alles wat met De Sims 2 te maken heeft. Je kunt hier ook je eigen items showen. Of je kunt meedoen met een van onze legacies!

De Sims 2™ Huisdieren Legacy!

SNW Webmiss
14293 Posts

Benodigde (uitbreidings)pakketten:
- De Sims 2™
- De Sims 2™: Huisdieren

Optionele uitbreidingspakketten:
- De Sims 2™: Studentenleven
- De Sims 2™: Gaan het Maken

Doel:
10 Generaties behalen met je Sims en probeer in die 10 generaties zoveel mogelijk huisdieren goed te verzorgen.

Begin:
Maak een volwassen stam Sim aan en een stam huisdier. Je mag zelf kiezen of je een hond of een kat neemt, maar bedenk goed welke van de twee het wordt, want je mag maar met 1 soort fokken. Geef de Sim en het huisdier het uiterlijk naar eigen keuze en de naam naar eigen keuze. Plaats een leeg 5x5 kavel in een nieuwe lege buurt en laat je zojuist aangemaakte familie daar gaan wonen. Het kavel moet leeg zijn! Dus er mag ook geen huis op staan!

Regels voor je Sim:
Je Sims mogen alleen trouwens met townies of NPC's, dus niet met eigengemaakte Sims. Je mag zelf kiezen hoeveel kinderen je Sims krijgen, maar houdt er wel rekening mee dat ook je huisdier voor nakomelingen gaat zorgen! Er zijn natuurlijk in de familiewensen een aantal wensen zoals 6 kinderen krijgen en 6 kleinkinderen zien trouwen. Het is geheel aan jou of jij die wensen laat uitkomen voor je Sims. Een platinagraf is altijd leuk, maar sommige wensen zijn moeilijker dan andere wensen. Jij bepaalt of je iedere levenswens van je Sim laat uitkomen. De naam van je stam Sims moet aan het einde van de 10 generaties nog steeds de familienaam zijn. Je mag alle wens- en carrièreobjecten gebruiken. Je mag downloads gebruiken, mits deze niet cheaten! Je mag absoluut niet cheaten met codes (of op welke manier dan ook, dus ook geen objecten!). De cheat moveobjects on/off mag je gebruiken als een object een bug veroorzaakt. Je mag niet verhuizen, tenzij er een ernstige bug zich voordoet in je huis.

Studentenleven:
De nakomelingen van je Sims mogen gaan studeren, maar dat hoeft niet als jij dat niet wilt. Je hoeft niet per se om en om te spelen als één van je nakomelingen gaat studeren, dus mag je de collegetijd in één keer spelen. Dit is voor PC's die continu lang laden.

De wensen voor het opgroeien:
Gebruik hiervoor een dobbelsteen!
1. Rijkdom
2. Kennis
3. Familie
4. Romantiek
5. Populariteit
6. Genot*
* Heb je geen Nachtleven, dan vervalt wens 6 en mag je als je 6 gooit zelf een wens kiezen voor je Sim.

Regels voor je huisdier:
Je huisdier mag nakomelingen krijgen met andere huisdieren in het spel, dus je mag kiezen of je nieuwe pets adopteert of koopt uit de winkel. Als je pet nakomelingen krijgt mag je zelf kiezen of je ze allemaal houdt of dat je er een aantal verkoopt/weggeeft/opgeeft voor adoptie. Bedenk wel dat je één puppy of kitten moet houden om de generatie voort te zetten. Je huisdier hoeft geen baan te hebben en de nakomelingen hoeven ook niet per se bepaalde dingen te leren. Dit bepaal je helemaal zelf.

Gaan het Maken:
Als je Sim een 5e generatie heeft bereikt, dan mag de 5e generatie een winkel gaan beginnen. De winkel mag van alles zijn, dus ook een dierenwinkel. Heb je nu een Sim voor de vijfde generatie die als levenswens heeft om 5 topzaken te bezitten, dan mag je wel eerder een winkel openen, maar niet aan huis en geen dierenwinkel! Je hoeft dus geen winkel te openen als jij dat niet wilt (als je bijvoorbeeld Gaan het Maken niet hebt, is dit wel zo handig)

Tot slot:
Er zijn geen punten of prijzen mee te verdienen aan het meedoen van deze legacy. Het is ook niet bedoeld om een 'beter-dan-jou'-instelling te hebben met deze legacy. De legacy is bedoeld om plezier te hebben in je spel.

Als je meedoet met deze legacy, zet dan even het woordje "PETS" in het onderwerp van je topic!

Deze legacy is bedacht door Mogway en Rosana.
Last edited by Rosana on Jun 10, 2007 3:42pm, edited 1 time in total.

Crumplebottom's New Obsession
2748 Posts
ik ga zeker weer meedoen :D ben me spel al aan het voorbereiden :D

SNW Webmiss
14293 Posts

Terrible Townie
40 Posts
ik ga vanmiddag het spel halen en dan ga ik ook meedoen denk ik!
ik vind het spel egt vet mega coowl! :D

2748 Posts
leuk :D hoe meer mensen hoe meer vreugd :D
Ik heb al wel gemerkt dat het in het begin behoorlijk lastig is lol, maar als je wat verder komt, ook qua geld fan wordt het steeds makkelijker

Bella's Best Friend Forever
1888 Posts
Ik heb nog nooit aan dit soort dingen mee gedaan, maar dit lijkt me wel erg leuk.
Eerst even het spel gaan leren haha en misschien wil ik dan wel de uitdaging aangaan.
Image

3779 Posts
ik zou graag mee willen doen..maar ik heb altijd een probleem met foto's uit het spel naar mijn computer te plaatsen of internet.. en eerst even het spel uitvinden.
Image

back... on full speed

2748 Posts
ik heb zojuist even een regel wat duidelijker gemaakt omdat deze schijnbaar nog niet duidelijk genoeg was

1888 Posts
Last edited by Lacuna on Oct 22, 2006 11:33pm, edited 1 time in total.

2748 Posts
kavel in een nieuwe lege buurt en laat je zojuist aangemaakte familie daar gaan wonen. Het kavel moet leeg zijn! Dus er mag ook geen huis op staan!

deze regel bedoel ik ;)

1888 Posts
Oke, dat dacht ik al maar goed, altijd even vragen want ik wil het toch gaan proberen haha.

Die quote was fout dus heb het even weg gehaalt :) verkeerde knopje haha
Image

2748 Posts
lol ik snapte je ;) veel succes met de legacy

Nooboo
8 Posts
ik doe mee :)
maar dat zal voor vanavond zijn :woot:

2748 Posts

1888 Posts
Oke, ik wil even een paar dingen vragen want snap er nog weinig van haha.

Moet een sim trouwen? of mag dat?
Moeten alle sims ook in het huis blijven wonen? of moet je die wel verhuizen?

Nou ja dit nu even, als ik nog wat heb dan zal ik het zeker vragen.
Image

• Stats