Bespreek hier alles wat met De Sims 2 te maken heeft. Je kunt hier ook je eigen items showen. Of je kunt meedoen met een van onze legacies!

SNW Gaan het Maken uitdaging!

Crumplebottom's New Obsession
2748 Posts

Doel: 5 generaties en 5 top bedrijven (nivo 10)

Het begin:

Je maakt als 1e een nieuwe buurt aan, en geef deze een naam.
Je plaatst ergens een 4 X 4 woonkavel, hier gaat je sim wonen.
Het maakt niet uit of je in de gewone buurt, de nachtleven buurt of in de gaan het maken buurt gaat wonen, als je maar in 1 van die 3 gaat wonen. ( de nachtleven- en de gaan het maken buurt moeten ook helemaal leeg zijn! )
Plaats vervolgens 5 openbare kavels van verschillende grote namelijk: 3 X 1, 2 X 2, 2 X 3,
3 X 2 en 3 X 3.
Je maakt een nieuwe Sim aan, deze maak je precies zoals jij wilt, inclusief wens, sterrenbeeld, chemiefactoren enz.
Als je tevreden bent over je sim dan laat je deze de 4 x 4 kavel kopen. Je houdt dan nog $ 10.400 over om een klein huisje te bouwen, maar bouw niet gelijk al je geld op!
Je eigen sim mag namelijk nooit een baan hebben, nee jouw sim moet zijn geld gaan verdienen door het runnen van een zaak!
Dus is het slim als je het kleinste kavel koopt en daar voorlopig al je geld in stopt.
Maar je moet zelf maar kijken hoe je dit gaat doen.

Wat is nu precies het doel?

Je moet er voor zorgen dat alle 5 de generaties een top bedrijf krijgen van nivo 10, dit betekend dat je 1e generatie begint met het opstarten van het familie concern. De 2e generatie start ook een eigen bedrijf op en probeert deze ook naar nivo 10 te krijgen, maar de 2e generatie moet ook zorgen voor de winkel van de 1e generatie als deze komt te overlijden.
Dit houdt dus in dat de 5e generatie als het goed is al 4 nivo 10 zaken heeft en er zelf ook nog 1 moet krijgen.

Zoals bij elke uitdaging mag je alleen met NPC’s of townies trouwen. Je mag natuurlijk wel zelf bepalen met welke townie of NPC je trouwt. Om het de uitdaging nog moeilijker te maken mag je ook maar 1 x zwanger raken.
Je mag van te voren natuurlijk kwarktaart eten maar het gebeurd niet altijd dat je een 2ling krijgt na het eten van kwarktaart.
Je kind mag een limonadekraampje beginnen en tieners mogen natuurlijk ervaring opdoen in de zaak van hun eigen ouders.
Maar tieners mogen ook geen bijbaantje hebben!!!
De townie of NPC waarmee je trouwt mag gewoon zijn / haar werk behouden, je mag ook proberen om de levenswens van deze townie of NPC te halen.

Als je een servo kan maken dan mag dit maar dan moet je gelijk je schoonmaker en tuinman ontslaan, ook mag je nadat je een servo hebt geen reparateurs meer inhuren als er iets stuk gaat. Servo’s tellen niet mee als een generatie en mogen dan ook geen winkel runnen.

Als je kind opgroeit naar tiener pak je een dobbelsteen het aantal ogen bepaald de levenswens:
1 Genotswens
2 Familiewens
3 Romantiekwens
4 Kenniswens
5 Rijkdomswens
6 Populariteitswens

Je tiener kinderen mogen gaan studeren als jij dat wilt maar het hoeft niet, op de campus mogen jong volwassenen geen bedrijf starten. Je mag gelijk de 4 jaar op de universiteit uitspelen je hoeft niet te wisselen tussen het studentenleven en je normale familie.

Wat mag wel en wat mag niet:

- Alle carrière objecten en wensobjecten mag je gebruiken
- Je mag downloads gebruiken in je spel zolang je er maar niet mee kan cheaten
- Cheaten is natuurlijk verboden alle cheats zijn verboden!
-Je mag niet verhuizen, tenzij je een ernstige bug hebt in je huis
- Je mag het spel niet herstarten als er iets gebeurd in je spel dat je niet bevalt!
- Je mag wel moveobjects on / off gebruiken als een voorwerp een bug veroorzaakt
- NPC’s en townies mogen wel een normale baan hebben

Je hoeft geen speciaal zaak te maken, je mag combinaties maken van winkels of niet, dat bepaal je helemaal zelf!

© mogway 2006 en SNW

Als je mee doet zet dan even SNW in je titel, zodat we weten dat je mee doet aan deze moeilijke uitdaging.

Heb je vragen stel ze dan in dit topic :D

Toevoeging op de regels:

Als je sim een zaak heeft opgebouwd tot nivo 10, dan mag je (als het mogelijk is) een manager aanstellen, om zo toch nog de levenswens van je sim te behalen, maar dit mag alleen als de zaak nivo 10 heeft behaald. Je hoeft dan niet iedere keer naar je winkel toe. De manager die aan is gesteld hoeft niet terug in rang gezet te worden als een volgende generatie de winkel overneemt. Zo kun je je rustig concentreren op het opbouwen van een nieuwe winkel en hoef je niet elke dag naar de winkel van de andere generatie(s) toe

Studentenleven

- je van tevoren een leuk studentenhuis mag maken?
Ja dat mag zolang de rest van de buurt maar leegblijft, je mag ervoor kiezen om zelf iets te bouwen, of iets te pakken dan maxis al heeft gemaakt. Je bent vrij in de keuze of het een studentenhuis is of een huis waar je sim alleen in woont.
- je tijdens de studentenperiode samen mag wonen met een andere student(e) waarmee je Sim in de toekomst eventueel kan gaan samenwonen?
Ja dit mag zolang het maar door het spel gemaakte sims zijn
- je een bestaande (gewone) townie mag en kan laten intrekken in een (studenten)huis om ze vervolgens ook die 6 wensen + 2 slotjes te laten behalen?
- de toekomstige partner ook een student mag zijn?
- Je krijgt als ze in het 3e jaar in gaan de vraag of ze van levenswens willen veranderen mag dit?
Ja dit mag, maar je moet dan wel gebruik maken van de dobbelsteen methode en je mag maar 1 x gooien
-Zijn holebi koppels toegestaan?
Ja Holebi (homo-lesbo-bi) koppels zijn toegestaan, alleen moeten ze wel een baby adopteren

Uitdagingen van mensen die meedoen

Adinda: Familie Finn

Annelouise: Familie Florijn

Bmaik: Familie Hamachi

Geniusimmer: Beer

Kipsnif: Familie Amana

Mogway: Familie Elf

Rakki: Familie Ragna

Rosana: Familie Wyatt

Sannetje: Familie Dobbelsteen

WillemSV: Familie Danielsson
Last edited by Mogway on Jun 09, 2006 10:25pm, edited 13 times in total.

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik ga meedoen hoor :p Ik ben nog bezig met het maken van mijn buurt :D

2748 Posts
lol ik ook heb al even gespeeld ook, en het is leuk om met zo weinig geld in het begin rond te moeten komen :D, althans dat vind ik altijd leuk :D

2748 Posts

Jeffrey: Gaan Het Maken

Rosana: Familie Wyatt

Mogway: Familie Elf

Natuurlijk mag iedereen mee doen en een berichtje achter laten mag ook ;)

Silly Social Bunny
53 Posts
Denk wel dat ik er een tijdje mee bezig ben :P Maar dat heeft iedereen wel denk :P
Moet ik nog zeggen hoe mijn familie heet?
Nouja doe het maar voor de zekerheid,, de familie heet Dobbelsteen
De groetjes,,

SNW Webmiss
14293 Posts
Als je ermee begint, open dan een nieuw topic, en zet in de titel SNW - Naam van je familie ;) Dan heb je een heel topic voor je verhaal/legacy/uitdaging :D

Wij zijn er ook best lang mee bezig, en ik begin het nu pas redelijk leuk te vinden omdat het zo moeilijk was zonder cheats :p maar als je dan bereikt wat je wilt bereiken is dat wel een fijn gevoel :D zonder cheats

2748 Posts
in het begin is het altijd moeilijk ;) maar als je bij de 2e generatie komt zal het wel wat makkelijker worden, en als je vragen hebt kun je ze gewoon altijd stellen in dit topic :)

Silly Social Bunny
53 Posts
Okkeej :) zal ffies een nieuwe topic plaatsen en als ik vragen heb zal ik die kcer stellen :P

Bella's Best Friend Forever
2005 Posts
coowl.. ik ga ook beginnen.. zodra ik met mijn huiswerk klaar ben :( Jullie horen het nog :D)
Image Image
Behandel je naaste zoals je zelf behandeld wil worden, behalve als je zelfmoordneigingen hebt.

Team Llama
304 Posts
Spelen zonder cheats ?? Dat kan ik niet.. Ik ben binnen de kortste keren bankroet..! :P :D
Image

2748 Posts
lol ik ken nog iemand die nooit zonder cheats speelt maar die toch meedoet :P je kunt het proberen in het begin is het idd moeilijk maar daarna is het wel makkelijker althans als je een rijke sim aan de haak kunt slaan ;)

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik trouwde een Sim die het voor elkaar kreeg om een boete van $17.000 op te lopen, toen was ik ook bankroet en nu verdien ik veel, zonder cheats :p dus het kan wel :D het is in het begin frustrerend maar als je effe doorbijt dan lukt het wel :D

Silly Social Bunny
53 Posts
haha :P het zal cker in het begin onwijs wennen met die cheats :P maarjah zal wel overgaan :P denk ik :S :P

2748 Posts
lol ja ik heb in het begin ook even me handen moeten vastbinden om geen maxmotives te gebruiken :P maar het gaat steeds makkelijker, vooral als je kind tiener is dan kun je allerlei dingen "doorgeven"aan je tiener er handig ;)

Silly Social Bunny
53 Posts
haha nou bij mij is dat nog niet zo ver :P ze heeft net pas een vent ontmoet :P en ze zijn net beste vrienden dus dat moet nog ffies wachten :P

• Stats