Bespreek hier alles wat met De Sims 3 te maken heeft. Je kunt hier ook je eigen items showen. Of je kunt meedoen met een van onze legacies!

Legacy Challenge (Nederlandse vertaling)

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik heb besloten om de Legacy Challenge van Pinstar1161 te vertalen. Ik heb eigenlijk geen idee of er al iemand die moeite heeft genomen, maar er is ook geen beginnen aan als ik dat moet gaan zoeken. Maar goed, alle credit voor de legacy gaat dus naar Pinstar1161, ik heb het enkel vertaald!

Korte inleiding, een legacy challenge is een manier om je spel uitdagender te maken. Stel dat je in een dipje zit met je spel, omdat alles te makkelijk gaat, en je nogal snel naar de cheats grijpt, dan is dit misschien een leuk alternatief om te spelen. Het is wel pittig, dus je moet wel echt met volle moed eraan beginnen. :p

================================================================

Legacy Challenge

De Legacy Challenge is een lange, 10 generaties durende uitdaging waar je begint met één enkele "founder" Sim, oftewel een stichter. Je hebt in het begin maar weinig en je doel is om de familie roem, rijkdom en succes te brengen gedurende de 10 generaties.

Het begin

Creëer een volledige nieuwe save game (een nieuwe wereld). Je zult deze wereld alleen gebruiken voor de Legacy Challenge. Je mag een bestaande save game gebruiken, maar je Legacy familie wordt wel direct het "actieve huishouden" en zal ook actief moeten blijven gedurende de hele challenge. Je mag elke wereld kiezen.

De uitdaging begint dus met één enkele founder/stichter. Deze founder maak je aan in Creëer een Sim. Het mag een man of vrouw zijn. Ze mogen elke leeftijd hebben, als ze maar kinderen kunnen krijgen. Dus een jongvolwassen, volwassen of oudere Sim als het een man is, een jongvolwassen of volwassen Sim als het een vrouw is. Je mag zelf weten hoe de Sim eruit ziet. Je mag custom content (aangepast materiaal) gebruiken, inclusief creëer-een-stijl patronen en kleuren. Je mag alle 5 de eigenschappen kiezen en ook de 3 favorieten (eten, muziek en kleur) en een levenswens. Je mag geen andere Sims aanmaken in dit huishouden. Wees creatief met de familienaam, want deze ga je nog een lange tijd zien.

Nu gaan we de founder plaatsen. Hoewel je de vrije keuze hebt over in welke wereld je gaat wonen, is er wel een specifiek kavel waar je moet gaan wonen. Als je in Riverview gaat wonen, kies je Riverblossom Hills Drive 345. Als je in Sunset Valley gaat wonen, kies je Summer Hill Court 15. Wat deze kavels gemeen hebben is dat ze allebei zeer groot zijn, leeg en ze kosten §14.700. Ja, dat betekent inderdaad dat je maar §1.300 overhoudt om een huis te bouwen. Maar dat is ook juist het punt. Alle legacies beginnen met maar heel weinig en de founder moet een tijdje als een arme sloeber leven. Je mag alle werelden gebruiken, en ook de wereldeditor om nieuwe kavels te plaatsen, als je maar altijd het grootste lege kavel kiest, ter waarde van §14.700.

Regels:

Geen cheats gebruiken. Heel erg simpel, geen geld of humeurcheats. Je mag gedownloade objecten gebruiken, als de prijs en het effect op het humeur maar wel vergelijkbaar is met de objecten uit het spel. Objecten uit de Sims Store zijn ook officieel en de objecten uit uitbreidingen ook.
Verouderen en verhaalvoortgang moeten aanstaan en de levensduur moet op normaal staan. Je mag mods spelen als deze geen voordeeltjes opleveren voor je speler (dus geen mods waarmee dingen goedkoper worden, of waarmee je meer kansen krijgt oid, je snapt het wel).
De legacyfamilie moet het "actieve huishouden" blijven tijdens de gehele challenge. Je mag dus niet tussendoor wisselen naar een andere familie. Als je een pauze wilt nemen van de Legacy, dan speel je dus gewoon even in een andere saved game.
Geen Ambrosia! Je Sims mogen het recept voor Ambrosia leren, maar ze mogen het niet maken of eten. Ambrosia mag tevens ook niet gebruikt worden om spoken tot leven te wekken.
Je mag dode Sims ook niet via het Wetenschapslaboratorium tot leven wekken.
Sims mogen geen levensfruit eten om hun leven te verlengen.
Je mag Sims via de verjaardagstaart laten verouderen maar alleen als het spel je eraan herinnert dat ze over een dag ouder worden, niet eerder. Je hoeft de verjaardagstaart niet te gebruiken, je kunt ook gewoon wachten tot het spel je Sim ouder laat worden.
Doodsbloemen mogen niet in het inventaris bewaard worden. Je mag ze verzamelen en verkopen, maar ze mogen niet gebruikt worden om de dood te ontwijken.

Zwarte Markt Restrictie: De zwarte markt wordt niet langer door de politie gecontroleerd. Kleptomanen, {rummages} en dieven mogen hun illegaal verkregen goederen voor geld ruilen.

Sims laten intrekken in het huishouden:

Elke Sim mag via huwelijk of samenwonen bij het huishouden intrekken behalve:
  • Sims gemaakt door de speler.
  • Sims/huishoudens die gedownload zijn via de exchange of elders.
  • Sims die voorheen in het legacy huishouden hebben gewoond maar zijn verhuisd.
  • Sims die door jouw eigen Sim als "rijk" zijn herkend zijn voor alle Sims in je huishouden toegestaan, behalve voor de founder/stichter.
Alle andere Sims zijn toegestaan. Je mag allerlei families aanmaken/downloaden/importeren in je legacybuurt, maar ze mogen niet bij de legacyfamilie wonen.
Sims en families mogen nooit samengevoegd worden met de Legacy familie. Als je leden aan de familie wilt toevoegen, moet dat gebeuren via het spel zelf.

Termen

Generatie: Volgorde van geboortes. Je founder is generatie 1, de zoon of dochter van je founder is dan generatie 2, de kleinkinderen van je founder zijn generatie 3, enzovoorts. De uitdaging eindigt zodra generatie 10 is geboren.
Founder (stichter): De Sim die je aanmaakt in CAS waarmee je de familie begint.
Erfgenaam: De Sim die in de familie bloedlijn zit die de volgende generatie voort zal brengen zodra hij/zij oud genoeg is en een partner heeft gevonden.
Reserve: Een broer of zus van een erfgenaam, die de erfgenaam kan worden als er iets met de huidige erfgenaam zou gebeuren. Reserves mogen zowel op het legacykavel wonen als op een ander kavel. Ze mogen legacypunten verdienen voor de familie.
Toegevoegd aan de tijdstroom (Fed to the time stream): Als een speelbare Sim het huishouden verlaat om elders te wonen. Een Sim die is toegevoegd aan de tijdstroom kan geen legacypunten verdienen voor de familie, maar je mag er wel mee omgaan. Legacypunten die al verdiend zijn voor deze Sim tellen nog wel mee voor het totaal, ook nadat de Sim het huishouden verlaat.
Legacypunten: Je score voor de uitdaging, verdiend op allerlei manieren zoals hieronder beschreven. Het doel van de uitdaging is om zoveel mogelijk legacypunten te verdienen voor de 10e generatie.
Legacyhuis: Het kavel waar je founder gaat wonen. Je mag de familie nooit verhuizen tijdens de uitdaging. Alle erfgenamen moeten op dit kavel geboren worden (en moeten voortkomen van Sims die hier wonen), of dus in het ziekenhuis geboren worden.
Bloedlijn: Elke Sim die zijn of haar familielijn kan terugleiden naar de founder. Geadopteerde Sims zijn GEEN onderdeel van de bloedlijn. Sims die erbij zijn komen wonen zijn alleen onderdeel van de bloedlijn als ze hebben bijgedragen aan de geboorte van de nieuwe generatie.
Partner: Een Sim die van buiten de familie in de familie is gekomen om de erfgenaam van de huidige generatie te helpen om voort te planten. Als de nieuwe generatie geboren is, wordt de partner onderdeel van de familie bloedlijn en is dan ook in staat om punten te verdienen.

Punten

Je kunt punten verdienen voor je familie op de volgende manieren.

Generatie: Je krijgt 1 legacypunt voor je founder, en 1 punt voor elke nieuwe geboorte tot de 10e. Je verdient elk punt bij de geboorte van het eerste kund in elke generatie. Verdere geboortes in diezelfde generatie krijgen geen punten. Zo kun je dus een maximum van 10 generatiepunten verdienen als je de uitdaging voltooit.

Levenswensen: Je verdient 1 punt voor elke unieke levenswens voltooid door een familielid De Sim in kwestie moet wel in het legacyhuis leven en onderdeel zijn van de familielijn om dit punt te verdienen. Als een bepaalde levenswens is voltooid door een Sim, krijgen andere Sims met dezelfde levenswens geen punten voor het voltooien. Er zijn 32 unieke levenswensen in het spel, wat inhoudt dat je maximaal 32 punten in deze categorie kunt verdienen.

Portretten: 1 punt voor het maken van een portret van een familielid en het ergens ophangen in het huis, en het moet ook aan de muur blijven na hun dood. Zoals ook hierboven het geval is, moet de Sim wel onderdeel zijn van de familielijn en moet ook in het legacyhuis wonen om het punt te krijgen. Je krijgt het punt pas nadat het portret voltooid is. Je hoeft niet te wachten tot de Sim dood is. Portretten zijn evenveel waard als het familielid uit huis is gegaan op een later tijdstip. De vaardigheid van de Sim die het portret maakt doet er niet toe, zolang de Sim maar zichtbaar is op het portret. Portretten mogen elke grootte hebben en elke stijl. Vergeet niet dat een Sim ook een schildervaardigheid van minimaal 5 moet hebben om portretten (stilleven) te kunnen schilderen.
Sims moeten jong volwassen of ouder zijn en wonend op het legacykavel op het moment dat het schilderij gemaakt wordt, anders telt het niet mee voor een portretpunt.

Legacyhuis: Verdien 1 legacypunt voor elke §100.000 in dat het huis netto waard is. De netto waarde tel je de "gemeubileerde waarde" van het huis op bij het geld dat de familie heeft. Optellen. Deze categorie kan maximaal 20 punten verdienen, wat gelijk is aan §2.000.000.

Aspiration Rewards: Als een Sim in staat is om 100.000 levenswenspunten te verdienen, krijgt je familie 1 legacypunt. je mag de levenswenspunten opmaken zodra dit kan, het gaat om het totaal wat je Sim verdient, niet om de huidige hoeveelheid. Zoals bij andere punten, mag dit alleen verdiend worden door familieleden. Je mag hier nog een tweede punt verdienen met een Sim als ze op de een of andere manier aan 200.000 levenswenspunten zouden komen in hun hele leven.

Geboorte en opgroeien

Als een Sim geboren wordt of opgroeit, krijgen ze vaak nieuwe eigenschappen erbij. Soms worden deze willekeurig gekozen door het spel. Maar soms laat het spel je ook kiezen. In de legacy challenge, zijn alle eigenschappen willekeurig. Als je de keuze krijgt om eigenschappen te kiezen voor je Sim, moet je de dobbelsteenknop gebruiken en de eigenschap die wordt gekozen accepteren. De enige uitzondering is als je met de "Familie eigenschap" speelt. Indien dit het geval is, en de

Whenever a sim is born or ages up, they will often obtain new traits. Sometimes these traits are randomly assigned by the game. Other times the game lets you pick them. In the Legacy Challenge, all traits are random. If you are given the option to pick traits for any sim, you must hit the random button and accept the trait that is randomly assigned. The only exception is if you are playing with the "Family Trait" optional rule. If you are, and the family trait is one of the options, you may select that trait rather than hitting the random button.

Dood

Sims die doodgaan op het legacykavel mogen daar blijven als geesten, of ze mogen verhuisd worden naar het kerkhof. Die keuze is aan jou. Als je Sim doodgaat en je vergeet om hun portret te maken, kun je geen portret maken van hun geest, dat telt niet. Als de bloedlijn wordt gestopt door de dood, dan eindigt de uitdaging per direct. Het is dus altijd een goed idee om een reserve te hebben voor het geval de erfgenaam doodgaat. Zelfs als geesten speelbaar zijn, mogen ze geen punten meer verdienen voor de familie. Geestbabies horen niet bij de bloedlijn.

De volgende generatie beginnen

Om aan de volgende generatie te beginnen, moet er eerst een nieuwe Sim geboren worden. Adopties tellen niet omdat ze de bloedlijn niet voortzetten. Je mag overigens wel Sims adopteren als je dat echt wel, maar ze helpen dus niet in de puntenscore). Als de erfgenaam mannelijk is, moet je hun partner in het legacyhuis laten intrekken voordat ze een kind krijgen. Als de erfgenaam vrouwelijk is, mag ze haar partner laten intrekken, of gewoon zwanger laten worden buiten het kavel. In beide gevallen hoeven de erfgenamen en hun partners niet per se te trouwen. Sims mogen op het thuiskavel geboren worden of in het ziekenhuis, wat jij wilt. Vanaf het moment dat de nieuwe generatie geboren is, is de partner van de erfgenaam ook onderdeel van de bloedlijn (en kan daarna ook de levenswens voltooien, aspiration perk verdienen en de portretpunten behalen voor jou, mits ze in het Legacyhuis wonen).

Optionele regels

Met deze regels mag je spelen als je wilt. Ze hebben geen invloed op je score, en zijn enkel een extraatje om een thema voor je familie te kiezen.

Familieeigenschap
Als je de founder aanmaakt in CAS, kies dan als een van de 5 eigenschappen de "familie eigenschap" voor je legacyfamilie. Daarna moet je bij elke Sim die in de legacyfamilie wordt geboren ervoor zorgen dat ze deze eigenschap krijgen voordat ze jong volwassene worden. Als ze deze eigenschap niet bij de geboorte krijgen, moet je de eigenschap kiezen op het moment dat je de optie krijgt om te kiezen. Voor de overige eigenschappen moet je nog steeds de dobbelsteenknop gebruiken.

Matriarchaat / Patriarchaat
Je moet ervoor zorgen dat elke erfgenaam hetzelfde geslacht heeft als de founder. Dat betekent dat als je begint met een vrouwelijke Sim, dat er alleen maar vrouwelijke kinderen de volgende generatie mogen voortzetten. Kinderen van het andere geslacht zijn wel onderdeel van de familie bloedlijn en mogen ook punten verdienen, maar ze mogen simpelweg niet aan de volgende generatie beginnen.
De mannelijke variant heet een Patriarchaat en de vrouwelijke variant is een Matriarchaat.

Verhalenverteller
Een populair principe is om een verhaal over je legacyfamilie te vertellen en dat dan per hoofdstuk te uploaden. Als je er zin in hebt en creatief ermee bent, dan is het wellicht een goed idee om je verhaal ook te uploaden. Er is geen in-game bonus als je dit doet, maar het is wel een leuke toevoegen aan de community!

Veelgestelde vragen

V: Waarom moet ik zo'n groot kavel kopen? Ik heb amper geld in het begin.
A: Armoede in het begin hoort bij de uitdaging. Een groot kavel zorgt niet alleen dat je weinig startkapitaal hebt, maar het geeft je ook de mogelijkheid om een gigantisch legacyhuis te bouwen als je eenmaal wat generaties verder bent en een stuk welvarender.

V: Als ik met de familie eigenschap optie speel, moet mijn Sim's partner dan ook die eigenschap hebben?
A: Nee

V: Kan ik Sims in laten trekken of laten trouwen die niet voor de nieuwe generatie gaan zorgen?
A: Ja, maar vergeet niet dat ze geen punten kunnen verdienen voor de familie. Zelfs Sims die de nieuwe generatie moeten gaan voortbrengen tellen niet mee totdat de nieuwe generatie daadwerkelijk geboren is.

V: Moet de eerstgeboren Sim ook de erfgenaam zijn?
A: Nee, zolang ze onderdeel zijn van de bloedlijn en geboren zijn in het legacyhuis zijn ze geschikt als erfgenaam, ongeacht de volgorde van hun geboorte. Ze moeten wel het juiste geslacht hebben als je met de Matriarchaat / Patriarchaat optie speelt.

V: Zijn verzamelbare items, zoals stenen, insecten en zaadjes ook onderdeel van de zwarte markt?
A: Nee, je mag elk verzamelbaar item die je tegenkomt verkopen... als ze maar niet gestolen zijn uit iemands huis of afval.

Team Llama
265 Posts

ik doe hem maar wel weer aangepast aan de Marii regels :P

SNW Webmiss
14293 Posts
Ja ik wil binnenkort weer verder. Maar mss moet ik ook eens een andere challenge doen. En sowieso weer meer challenges verzinnen voor op het forum :D

Nooboo
6 Posts

SNW Webmiss
14293 Posts

Gnome Collector
96 Posts
Heb het altijd al eens willen doen, maar heb er het geduld niet voor :oops: haha

SNW Webmiss
14293 Posts
Ja ik moet toegeven dat ik er niet aan toe kom vanwege mijn drang om altijd maar dingen te willen maken. Huizen en andere CC. Ik ben er wel aan begonnen maar kan me er gewoon niet toe zetten om echt te spelen omdat ik altijd weer een huis wil maken oid.

Gnome Collector
96 Posts
hahah ja dat zou mijn probleem ook zijn :P

SNW Webmiss
14293 Posts
Ja, op dit moment ben ik toch ook weer een wereld aan het maken. Dan komt er van spelen weinig terecht. Maar ik beloof mezelf wel oprecht dat ik als de wereld af is een tijdje erin ga spelen :D

Gnome Collector
96 Posts
haha Succes!! :) Ik had mezelf laatst ook beloofd een tijdje te spelen. Maar ik kon het toch niet laten weer te gaan bouwen. Haha.

SNW Webmiss
14293 Posts
Met Belmont en ITF heb ik ook een tijdje echt gespeeld. Maar kan het dan weer niet laten heel veel foto's te maken en te delen. :P

• Stats