Bespreek hier alles wat met De Sims 3 te maken heeft. Je kunt hier ook je eigen items showen. Of je kunt meedoen met een van onze legacies!

De Familie Engelman - ??G. Legacy

Team Llama
337 Posts
Tja, omdat de meeste Sims fans die een legacy doen het over de beroemde '10G. Legacy' hebben maak ik er een ??G. Legacy van. De vraagtekens staan voor het feit dat ik er geen nummer aan wil vast knopen hoe lang ik met deze familie speel. Ik wil niet dat als ik de 10de generatie bereik het gevoel hebben dat ik dan 'klaar' ben. Het is sowieso leuk om een dagboek bij te houden met screenshots over je Sims familie door de tijd heen. Dus bij deze...

Ik ben iemand die niet veel van verhalen vertellen is, ik vind het leuk om juist screenshots te laten zien.
Een tijdje geleden was ik al begonnen met mijn familie Engelman. Hiervan is de 3de generatie aan het opgroeien nu. Ik heb in de tussentijd wel wat screenshots gemaakt maar ik was toen nog niet echt zo geïnteresseerd in een dagboek. Dus de meeste screenshots zullen er stom uitzien. Maar met de tijd zal het beter worden. Moet gewoon weer even oefenen met de camera posities en dergelijke =D

Dit is in ieder geval mijn familie Engelman:

Image

Ze wonen in Sunset Valley, al sinds generatie nummer 1. Ik heb overwogen naar een andere buurt te gaan maar aangezien ik dan veel gegevens verlies heb ik daar niet echt trek in. Daarnaast vind ik Sunset Valley een prima buurt. Misschien dat ik ze laat verhuizen wanneer de nieuwe Beestenbende buurt uit is. Of als ik en super mooie wereld tegenkom van iemand. ;-)

Momenteel speel ik Met Ceylin. Haar kinderen zijn de 3de generati Manuel zal de familie voortzetten.
Image
-->> Klik hier voor Patricia's SNW Blog /Nieuwe update 12-01-2012
--> Klik hier voor het dagboek van de familie Engelman /Nieuwe update 15-01-2012

Team Llama
337 Posts

Image
Ilse is driftig aan het schilderen. Ze wilt kosten wat het kost de hoogste niveau met schilderen halen. Ze voor het grootste deel huisvrouw dus haar eigen zakcentje verdienen met schilderen kan best, hoe hoger het niveau hoe hoger haar zakcentje!

Image
Dit is het eerste echte huis waar ze als familie Engelman in woonde.

Image
Joshua en Ilse met de wandelwagen, gezellig hé.

Image
Hun eerste zoon, Joshua. Helaas heb ik niet zoveel leuk foto's gemaakt van de zwangerschap zelf. Maar dit is in ieder geval het begin van de eerste generatie.

Image
Hier zie je Joshua met zijn denkbeeldige vriendje. Het leuk is dat deze denkbeeldige vriendjes ook echte kindjes en tieners worden naarmate je eigen Sim kind opgroeit. En uiteraard kan alleen de Sim bij wie het denkbeeldige vriendje hoort 'm zien.

Image
Joshua knuffelt met z'n zusje Ceylin, wat lief..

Image
En dan zijn we alweer bij Ceylin, de dochter van Ilse en Stiles aanbeland. Ik heb van Ceylin's baby periode e.d. ook geen foto's gemaakt, helaas. Dus dan maar een foto van haar verjaardag.

Image
Ondertussen, terwijl ik met mijn Sims familie bezig ben, zag ik een kind slapen op een bankje in het park. Wat zielig.. En het was nog een kind van een super rijke familie ook!

Image
Ilse groeide en groeide met haar vaardigheden, ze had natuurlijk alle tijd van de wereld naarmate haar kinderen ouder werden en ze huisvrouw is. Ze was zo gegroeid dat ze uiteindelijk wel 5 geldbomen had, en nog wat geldboomzaadjes die ze nog niet had geplant.

Image
Stiles was een ontzettende harde werker, hij had ook wel een gezin te onderhouden dus nam hij zijn taak heel serieus als vader en man in het gezin. Hij was niet alleen in loondienst als muziekproducer, hij schreef er ook boeken naast. Wat hun behoorlijk wat centjes opleverde.

Image
Al snel kwam de verjaardag van Ilse om een oudere Sim te worden. De tijd vliegt zo hard voorbij, het leek nog maar een dag geleden dat ik was begonnen met Ilse haar leven..

Image
Saampjes hadden Ilse en Stiles nog behoorlijk wat in te halen. Nu ze allebei met pensioen konden gaan hadden ze meer tijd voor elkaar, wat ze daarvoor nooit zoveel hadden. Wat heerlijk!

Image
De tijd verstreek en leeftijd begon z'n tol te eisen van Ilse. Wel was ze een ster geworden in schilderen! Ze had daar zelfs haar eigen bedrijfje mee opgezet, en kreeg opdrachten van over de hele wereld!

Image
Door Ilse haar schilder opdrachten konden ze verschillende landen bezoeken. Waaronder Egypte.

Image

Image
Ilse hield erg veel van vissen en had daar ook al de hoogste punten voor behaald in vaardigheid. Maar het is nooit te laat om iets nieuws te leren dus wilde Stiles heel graag met Ilse op hun laatste Sim dagen vissen.

To be continued...
Image
--> Klik hier voor het dagboek van de familie Engelman /Nieuwe update 15-01-2012

SNW Webmiss
14293 Posts
Leuk Patricia! Ik vind het trouwens een erg leuk huis. Ik zie vaak huizen waarbij het eigenlijk een groot vierkant blok is en ik vind dat een beetje saai. Hier zit veeeel meer vorm in. :D

Bella's Best Friend Forever
1024 Posts
Er zijn dus nog legacies.... Leuke foto's, en ik ben natuurlijk benieuwd hoe ver jouw generaties gaan lopen. Je hebt gelijk ... waarom er een getal aan knopen? Wie stopt er bij 10 ? :)

Team Llama
337 Posts
Oeh, bedankt voor de reacties! :-D Die had ik nog helemaal niet gezien, solly. Ik zal snel doorgaan met het plaatsen van de foto's. Ik heb er zoveel en moet ze uitzoeken. Ik neem altijd wel 10 dezelfde foto's van een bepaald moment om die ene speciale foto eruit te kunnen halen. Die precies gelukt is zoals ik wilde. Dus veel uitzoeken, knippen en plakken :-D

En ik probeer te bedenken wat ik met generatie 4 ga doen :-o In verband met Beestenbende die binnenkort uitkomt :-o
Image

Gnome Collector
75 Posts
Leuk begin! :) Ook leuk om te zien dat je van bijna elke uitbreiding wel wat terugziet in je verhaal.
Image

Team Llama
337 Posts
Oke, deze dagboek houdt helaas op. Mijn familie is weg.. Mijn spel is gecrashed en mijn familie is gewoon weg, alsof ze nooit hebben bestaan in de opgeslagen gegevens...........

Lekker dan, erg motiverend weer. Voor de zoveelste keer een familie kwijt waarmee ik de legacy deed. :-S
Heeft er iemand misschien oplossingen hoe ik mijn familie eventueel kan terug halen??
Image

SNW Webmiss
14293 Posts
Oh nee :( Dat is echt vervelend. Ik heb hiermee ook niet zo'n goede ervaring. Ook complete buurten, families en huizen enz kwijtgeraakt, ik zou hiervoor even het officiële forum raadplegen, veel spelers daar en dus grote kans dat er meer mensen zijn met dezelfde ervaring en dan dus hopelijk ook een oplossing...

Gnome Collector
75 Posts
Heb je al in je saves map gekeken? Soms kan je 'm via daar nog terughalen door de namen van het bestand aan te passen (back-up of 'bad').

Ik citeer voor het gemak EA maar even:
Step 1: Find your saved game files
•Navigate to your Documents folder.
◦Windows XP: My Documents
◦Windows Vista: Documents

◦Mac: Documents
•Open the Electronic Arts folder.
•Open The Sims 3 folder.
•Open the Saves folder.

Step 2: What you should see
In the Saves folder, you will see other folders that correspond to all your saved games. Each saved game created prior to World Adventures should have the following three types of files:

•.sims3
•.sims3.backup
•.sims3.bad (this file is a result of file corruption)
•.sims3.legacy

Due to Error Code 16, it is likely that your .sims3 and .sims3.backup files are corrupted. The .sims.legacy file should not be corrupted. You will use your uncorrupted .legacy file to restore your corrupted saved game files.

Step 3: Restoring your files

1.Start by backing up your .legacy file.
You can backup your .legacy file by saving it to a different location on your system (like your Desktop) or an external hard drive or thumb drive.

2.Now, select your .sims 3, .sims3.bad, and .sims3.backup files and Delete them.

3.Your .legacy file will be left over.

4.Remove the .legacy extension from the file name (right-click and select Rename).
Note: Your computer might prompt you to confirm that you want to change the extension. Select Yes or OK.

Your saved game files should now be restored. As the end result, you should see a .sims3 file. You can now proceed to play The Sims 3 or World Adventures, but make sure you have updated to Patch 1.7 before you play.

(A new .sims.backup file will repopulate once your start playing again.)
Het is een beetje oude info, maar ik heb even geen tijd om een Nederlandse versie op te zoeken of voor meer informatie te kijken. Maar soms kan het nog van pas komen.
Image

Team Llama
337 Posts
Dank je wel, Nefje. Super lief dat je het voor me hebt opgezocht :-) Ik heb het op die manier niet kunnen oplossen helaas :-( Ik denk dat mijn familie gewoon echt verdwenen is..

Kan ook door mijn katjes komen misschien.. die gaan op de laptops wanneer wij niet thuis zijn. Soms vergeet ik m'n laptop dicht te doen en staat er nog weleens iets aan. Ondanks dat ze niets bijzonders doen kunnen ze de gekste acties hebben uitgevoerd waardoor ik de laptop niet kan gebruiken, tot ik 'm opnieuw opstart. Gewoon door op de toetsen e.d. te staan. Weer een lesje geleerd voor mij..
Image

Gnome Collector
75 Posts
Ow, dat is geen moeite hoor. Heb hier een bestand met +60 a4'tjes en dat was de eerste hit. :p
Wat vreemd dat je niet je huishouden kan terugvinden. Staan ze ook niet in een andere map?

Het is in ieder geval erg vervelend om een familie kwijt te raken waar je zo hard aan hebt gewerkt. Ook spijtig dat je nu niet verder kan met je verhaal. :(
Image

SNW Webmiss
14293 Posts
Echt heel erg jammer. Als je je familie voorgoed kwijt bent, hoop ik dat je met Beestenbende weer zin krijgt om een nieuwe familie te beginnen. Ik heb er zin in! :D

Team Llama
337 Posts
Nu hoef ik mij ook niet zo druk te maken hoe ik de familie zou "overzetten" naar die nieuwe buurt, want daar wil ik toch wel graag heen eigenlijk :-) Had al bedacht dat ik met 1 generatie Simmetje van deze familie gewoon naar de nieuwe buurt zou gaan. Alsof dat simmetje een nieuwe start zou willen maken, ver bij z'n familie uit de buurt om bepaalde redenen. Maar dat hoef ik ook niet meer uit te werken x-D

Wel jammer maar nu kan ik helemaal niet meer wachten op beestenbende! :-D
Image

SNW Webmiss
14293 Posts

Team Llama
337 Posts
Ik kon mijn familie Engelman niet meer spelen maar ik heb de familie weer terug! En ik kan op een wat betere computer De Sims 3 spelen. Ben van plan, wanneer het mogelijk is, om er een nog betere grafische kaart in te stoppen. En nog wat meer geheugen. :-D

Anyways, jullie hebben de stamboom al gezien. Ik ben nog dus nog niet veel verder.
Ilse en Stiles zijn overleden. Joshua is het huis uit met vrouw en 2 kids. En Ceylin is getrouwd en heeft ook 2 kinderen.

Hieronder zie je wat screenshots van de familie nu. En een aantal situaties.

Image
Hun laatste rust plek. Ilse & Stiles.

Image

Image
Ondertussen is Joshua dus getrouwd en heeft zijn vrouw een hele make-over gekregen. Ze zijn uit huis getrokken en kregen twee kinderen.

Image
Ceylin is getrouwd met ... (ik weet heel ff de naam niet meer :oops: )

Image
Ze kregen hun eerste kind Meike.

Image
En een zoontje genaamd Manuel.

Image
De kids groeide allemaal op, hier zie je o.a. Meike met haar neefje Damian.

Image
Soms hebben ze nog bezoek van opa en oma :-D

Image
Vader en zoon. Vader leert Manuel praten.

Image
Ceyling met Manuel, lekker gek doen.

Image
Meike groeit op! De tijd gaat zo snel.. Leuk truitje he?

Image
Haar uiterlijk lijkt Meike wel te bevallen :-p

Image
Dit was haar oude kamertje.

Dit is het eventjes voor nu.
Generatie 3 is begonnen :-D
Image

• Stats